Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån igen?

Hej!

För ca en månad sen blev jag beviljad ett samlingslån på 300k som jag fick utbetalt utan bekymmer via Lendo. Jag hade många förslag (flera med ganska hög ränta dock) men bara 3 på hela beloppet. Där och då vågade jag inte söka på ett högre belopp men faktum är att jag skulle vilja ha ca 150 000 till i samlingslån.

Hur funkar det om jag ansöker om ett samlingslån till så nära i tid? Någon som gjort det? Är det helt kört? Jag har 1.4 i UC-score (”bra” kreditbetyg enligt Kreddy) och ca 700k synliga skulder och dessvärre även en hel del speltransaktioner om de brukar gå in där och kika.

Tacksam för input!

Hej!

För ca en månad sen blev jag beviljad ett samlingslån på 300k som jag fick utbetalt utan bekymmer via Lendo. Jag hade många förslag (flera med ganska hög ränta dock) men bara 3 på hela beloppet. Där och då vågade jag inte söka på ett högre belopp men faktum är att jag skulle vilja ha ca 150 000 till i samlingslån.

Hur funkar det om jag ansöker om ett samlingslån till så nära i tid? Någon som gjort det? Är det helt kört? Jag har 1.4 i UC-score (”bra” kreditbetyg enligt Kreddy) och ca 700k synliga skulder och dessvärre även en hel del speltransaktioner om de brukar gå in där och kika.

Tacksam för input!
Tror du ska vänta MINST 3 månader för vissa ger avslag automatiskt om det är för snabbt efter varann :) så råder dig till att vänta minst 3 månader. Annars kan du få automatiskt avslag på flera aktörer :)

Är det så? Att man får direkt avslag? :( Trist isf! Hade hoppats på några enstaka bud iaf

När jag läser lite mer här och var så verkar det som att det automatiska avslaget ”tas bort” efter 1 månad och att det sen är fritt fram att söka igen. Kan ju såklart bli avslag ändå men ja… nån som vet säkert?

En månad brukar det vara som det blir automatiskt avslag.
Skulle även vilja råda dig till att spärra dig på spelpaus om du inte redan är det. Väldigt lätt att speldjävulen triggas igång när man får ett lån beviljat och pengar in på kontot.

När jag läser lite mer här och var så verkar det som att det automatiska avslaget ”tas bort” efter 1 månad och att det sen är fritt fram att söka igen. Kan ju såklart bli avslag ändå men ja… nån som vet säkert?

Finns inget som är säkert kring sånt här

Däremot flera ff på kort tid kan ge dig sämre betyg

Mycket möjligt jag trodde det var tre haha :)

En månad brukar det vara som det blir automatiskt avslag.
Skulle även vilja råda dig till att spärra dig på spelpaus om du inte redan är det. Väldigt lätt att speldjävulen triggas igång när man får ett lån beviljat och pengar in på kontot.
Sant håller med dig! Du har helt rätt...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp