Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Samlingslån eller privatlån?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Raz" data-source="post: 471669" data-attributes="member: 13801"><p>Jag kan säga som så här att du tror du vet hur det fungerar men jag kan garantera att du inte vet hur det fungerar.</p><p></p><p>Algoritmerna bryr sig inte huruvida du väljer renovering i samband med att du bor i ett hus. Vad du ska använda pengarna till när du väljer där tror jag personligen inte ens påverkar. Det finns ingen logik bakom det eftersom ingen kommer välja "spel" och om det skulle innebära olika bedömningar via algoritmer så kan de lika gärna ha en ja eller nej fråga, "vill du ha bättre förutsättningar för att få ett lån godkänt".</p><p></p><p>Privat lån eller samlingslån påverkar förmodligen inte heller och ifall det gör det handlar det enbart när det finns lösenkrav.</p><p></p><p>Som skrivits tidigare är samlingslån och att ta med lån utanför förmodligen sämsta alternativet om det påverkar. Just för att de lånen kan sökas på nytt vilket i praktiken är att öka lånegraden. Därför är det förmodligen bäst att inte nämna något om att samla lån. Men jag tror inte de automatiska svaren tar någon vidare hänsyn vare sig till det ena eller andra.</p><p></p><p>Skulle de göra det hamnar det istället statistiskt hur andra kunder tidigare har valt i liknande kategori som den som söker och är "renovering" och nytt lån en större riskfaktor drabbas du av det för att andra inte följt sin plan.</p><p></p><p>Men om ett halvår kommer förmodligen lånekarusellen ta fart igen!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Raz, post: 471669, member: 13801"] Jag kan säga som så här att du tror du vet hur det fungerar men jag kan garantera att du inte vet hur det fungerar. Algoritmerna bryr sig inte huruvida du väljer renovering i samband med att du bor i ett hus. Vad du ska använda pengarna till när du väljer där tror jag personligen inte ens påverkar. Det finns ingen logik bakom det eftersom ingen kommer välja "spel" och om det skulle innebära olika bedömningar via algoritmer så kan de lika gärna ha en ja eller nej fråga, "vill du ha bättre förutsättningar för att få ett lån godkänt". Privat lån eller samlingslån påverkar förmodligen inte heller och ifall det gör det handlar det enbart när det finns lösenkrav. Som skrivits tidigare är samlingslån och att ta med lån utanför förmodligen sämsta alternativet om det påverkar. Just för att de lånen kan sökas på nytt vilket i praktiken är att öka lånegraden. Därför är det förmodligen bäst att inte nämna något om att samla lån. Men jag tror inte de automatiska svaren tar någon vidare hänsyn vare sig till det ena eller andra. Skulle de göra det hamnar det istället statistiskt hur andra kunder tidigare har valt i liknande kategori som den som söker och är "renovering" och nytt lån en större riskfaktor drabbas du av det för att andra inte följt sin plan. Men om ett halvår kommer förmodligen lånekarusellen ta fart igen! [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Samlingslån eller privatlån?
Topp