Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslån eller bara ge upp?

Hej,

Jag ville ta mig tid att dela med mig av min berättelse om hur jag hamnade i en hög av skulder och lån. Under en längre tid har jag kämpat med att betala av flera olika lån och räkningar, och det har blivit alltmer svårt att hålla mig flytande. Trots att jag har en stabil månadsinkomst, har jag spelat bort en betydande summa pengar på spel som har gjort min situation ännu värre.

Jag minns den dagen som om det var igår. Min ex-partner hade precis fått förlossningspsykos och blev inlagd på sjukhus. Jag stod ensam kvar med våra två små barn (2år & 4mån) och en hög med räkningar som behövde betalas. Det var som att hela min värld rasade samman och jag visste inte hur jag skulle klara av allt.
Det var då jag började spela. Jag sökte tröst i spelet när jag kände mig överväldigad av allt runt omkring mig. Det kändes som att det var det enda sättet jag kunde koppla av och glömma bort alla problem för en stund.

Just nu är jag i en situation där jag kämpar för att betala av alla mina lån och jag känner mig överväldigad av det hela. Jag vill ta ansvar för mina handlingar och arbeta för att komma tillbaka till en stabil ekonomisk situation. Men jag vet också att det är svårt att göra detta själv och jag behöver hjälp.

Jag har övervägt att släppa alla mina lån till inkasso och kronofogden, men jag är rädd för de konsekvenser det kan få för min och barnens framtid. Därför söker jag nu hjälp och rådgivning för att hitta en lösning som fungerar för mig och min situation.

Jag är tacksam för all hjälp och rådgivning jag kan få, och jag är redo att ta de nödvändiga stegen för att ta kontroll över min ekonomiska situation.

Uc registrations (Kreditomdöme 16,23)
28/11-22
4/11-22
29/8-22
5/8-22

Har skött alla räkningar. Inga anmärkningar, inkasso eller fogden.
Min situation:

sevendys3088244111
avida2350160000
ferratum150035000
Northmill140050000
fairlo2888938
nordea89444988
Komplett2232830
klarna79900
credway150030000
everydayplus3954386
11717581153

Tack för att du tog dig tid att läsa min berättelse.

Skulle påstå att din situation är lösbar utan att veta din lön då, de månader du har pengar över, betala av de små potterna sälj onödiga prylar om du har de o gör samma, vänta ut tills ditt betyg ligger bättre än 7-8 procent ta imga nya förfrågningar innan det och sök samlingslån på 350000 hos lendo behåll avida och det som blir kvar på 7days sen gör du likadant ett halvår senare o betalar bort 7 days o avida o så mycket som går av det nya lånet om det nästa lånet du får har bättre ränta

Hej,

Vad är din månadslön?

Kreditomdöme 16,23 som du skriver, var har du fått den siffran ifrån? minUC?

Det är Uc från lånegivare.
På minus har jag 12%. Just nu tjänar jag ca 26k. Och i höst eller någon gång i sommar kommer jag att börja tjäna 32-33k.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp