Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslån 500 000 kr – chans att bli beviljad och bästa långivare?

Hej har årsinkomst på ca 540-560

tänkte söka samlingslån på 500 000 inga UC förfrågningar på 15 år

hög kreditscore

hur ser mina chanser ut och i så fall någon som har erfarenhet av större lån som detta och vet det är
Bäst att vända mig är det Norwegian ? Eller är det någon annan

Hej har årsinkomst på ca 540-560

tänkte söka samlingslån på 500 000 inga UC förfrågningar på 15 år

hög kreditscore

hur ser mina chanser ut och i så fall någon som har erfarenhet av större lån som detta och vet det är
Bäst att vända mig är det Norwegian ? Eller är det någon annan
Använd alltid en förmedlare om inte en redan etablerad kontakt finns..

Hur mycket har du i lån? Hyra? Barn? Gift, sambo, ensamstående?

Allright, men har ni någon insight på hur det ser ut med kraven för ett samlingslån på 500 000 lever jag upp till det tror ni eller behöver jag något mer hur ser marknaden ut vill liksom inte göra som andra hoppa in i förmedlingen o sen inte kunna få för att jag sökt för många gånger har ju liksom inte sökt på 15 år

Även om det har blivit tuffare tror jag du ligger bra till i och med att du har högre inkomst än synliga lån du vill samla. Är den synliga (alltså senast registrerade inkomst) på UC/skatteverket runt 550 K?

500 K räknas inte som jättestort idag och det är ganska många som erbjuder det. Därför kan det ju vara bra att gå via en förmedlare om du inte har någon bra bank sedan länge som du kan tänkas få höja befintligt lån hos för att lösa de övriga

Hur ser din lånebild ut? Är det många små lån? Bara blanco eller också krediter? Och syns alla lån du vill lösa på UC?

Hur bra är din UC-score? Du kan kolla det gratis och enkelt med appen Kreddy. Enligt UCs kategorier är tex 0.9 "bra", men i praktiken har jag genom åren fått känslan av att man helst ska under 0.5 innan det är bra

Allright, men har ni någon insight på hur det ser ut med kraven för ett samlingslån på 500 000 lever jag upp till det tror ni eller behöver jag något mer hur ser marknaden ut vill liksom inte göra som andra hoppa in i förmedlingen o sen inte kunna få för att jag sökt för många gånger har ju liksom inte sökt på 15 år
Läs denna tråd är mitt tips!

Även om det har blivit tuffare tror jag du ligger bra till i och med att du har högre inkomst än synliga lån du vill samla. Är den synliga (alltså senast registrerade inkomst) på UC/skatteverket runt 550 K?

500 K räknas inte som jättestort idag och det är ganska många som erbjuder det. Därför kan det ju vara bra att gå via en förmedlare om du inte har någon bra bank sedan länge som du kan tänkas få höja befintligt lån hos för att lösa de övriga

Hur ser din lånebild ut? Är det många små lån? Bara blanco eller också krediter? Och syns alla lån du vill lösa på UC?

Hur bra är din UC-score? Du kan kolla det gratis och enkelt med appen Kreddy. Enligt UCs kategorier är tex 0.9 "bra", men i praktiken har jag genom åren fått känslan av att man helst ska under 0.5 innan det är bra
Allt syns o det överstiger inte 500 samt min lön syns då min senaste deklaration från förra året är då 550+ året innan 570

Allt syns o det överstiger inte 500 samt min lön syns då min senaste deklaration från förra året är då 550+ året innan 570
Jag ställde frågor till dig högre upp som du inte svarade på, bara för att du har en ok lön och inte sökt lån på 15 år så betyder det inte att du kommer beviljas ett lån, flera faktorer spelar in. Det var därför jag frågade om din hyra, barn, boende osv

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp