Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån 350 000 kr

Hej allesammans!
Skrev för några dagar sedan om att skuldsanering eller löneutmätning va min framtid. Min framtid KAN ha ändrats beroende på om min kille kan få till något lån. Han har uc-score 3,8 (inte jättebra) han köpte nyligen ny telefon på faktura som förfaller 31/10, inte avbetalning men den krediten är registrerad på UC.. Lite dumt men men..

UC-score- 3,8
Förfrågningar- 2
Årsinkomst- 387.668:-
Stabil årsinkomst sen tidigare år

Han har 4 aktiva lån
Swedbank - ca 108.201:-
Morrow- 158.363:-
Svea - 28.957:-
Bank Norwegian- 3707:-
Så totalt ca 309.000:-

Tror ni han hade kunnat få ett samlingslån på 350.000:- ? Släcka några av sina egna, och även hjälpa mig med det mest akuta!
Hur tror ni chanserna ser ut? Har ni några tips? Min framtid hänger på det här så behöver verkligen alla råd vi kan få!

Förstår att det är jättetufft. Du skriver att din framtid hänger på att din pojkvän får samlingslån. Men din framtid kan inte hänga på en annan person. Boka tid med skuld och budgetrådgivaren i kommunen.

Senast ändrad:
Tycker inte det är vettigt att han, med sin skuldbörda, ska skuldsätta sig ytterligare för att betala på dina skulder. Om man gör så så slutar det upp med två personer hos fogden.

Har varit i liknande situation. Där min partner hade massor med lån och allt var på väg att gå åt helvete. 2 gånger gick jag in och lånade för att rädda situationen. Idag har personen i fråga skuldsanering och jag sitter i skiten. 4000:- utav 500,000 fick jag igen.
Så mitt råd är gör det inte. Bättre att ni hanterar kfm för enbart dig än att båda ska sitta i skiten i framtiden.

Jag förstår att din kille tycker om dig och vill hjälpa, men om du tycker om din kille tillbaka så kan du be honom hjälpa dig på andra sätt genom att betala vissa räkningar i framtiden. Gör inte på det här sättet där han belånar sig för din skull. Du sitter i skiten, och även om det inte tycks så, så är nog kronofogden den enklaste vägen tillbaka till torra land. Tillsammans klarar ni det, om ni har torrt krut i form av en kille som tycker om dig och som inte är i skiten tillsammans med dig.

Förstår helt vad ni säger och håller med.. Tanken är som sagt att han ska samla sitt egna också på det lånet..Om 1-2 år när min kreditvärdighet ökat så kommer jag söka ett själv och ta över. Vi båda har sagt att vi ska hjälpas åt och betala av så mycket det bara går varje månad.. Men jag förstår och jag har velat fram och tillbaka om att fråga för det känns inte rätt såklart

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp