Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samla lite högre

Min fråga är så simpel att om jag ansöker ett samlingslån på 400.000kr kommer banker under den nivån även lämna erbjudande fast på lägre summor?
Jag har räknat fram och tillbaka och mina skulder hamnar på cirka 370.000 och tänkte då låna 400.000kr och lägga dessa 30.000kr på att renovera hemma.
Kommer banker som bara kan ge 350.000 se frågan hos Lendo/Advisa och om de är intresserade lämna bud på 350.000?

Undrar det samma. Om jag söker 300k kommer även jag få erbjudande på 200k ifall de inte vill ge hela summa

Skiljer sig från bank till bank men jag har fått lägre bud när jag sökt t ex 490 000. Men märkt när jag sökt 500 000 så får man inte lika många bud.
Så söker du 400 000 kommer du troligtvis få bud på längre belopp också.

Skiljer sig från bank till bank men jag har fått lägre bud när jag sökt t ex 490 000. Men märkt när jag sökt 500 000 så får man inte lika många bud.
Så söker du 400 000 kommer du troligtvis få bud på längre belopp också.
Tack. Det var lite det jag funderade på, det ju att bankerna har olika ”högsta” erbjudanden. Så trodde det kunde tyvärr vara så!
Men då kanske det är smartare att söka på 400.000kr.
Om man inte får några bud, kan man då kontakta Lendo/Advisa och be om att sänka?

Är det någon som vet vilka aktörer som både tar UC och sedan en Bisnode?

Ja, du får alltid det bankerna kan erbjuda om dom inte kan bevilja det sökta beloppet. Får du avslag så är det avslag för att du inte är tillräckligt attraktiv i bankens ögon, inte pga beloppet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp