Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samla lån - hur göra i min sits?

Hej,
Skriver lite hur min sits ser ut och önskar input på hur jag ska tänka/göra.

Som många andra drog jag på mig väldigt många förfrågningar tidigare. Sedan 10 månader tillbaka slutade jag med det för att kunna samla lån när förfrågningarna har minskat.

Jag har under tiden pratat med dem flesta låneförmedlarna för att få input på min situation utan att en ny UC görs (men det kan dem självklart inte säga så mycket med då dem behöver ta en UC.)

Pratade med Remember bland annat då jag såg att många här hade bra erfarenhet av dem. Skickade en låneansökan via Lendo i Maj för att få chans på flera - 0 erbjudanden. Anledningen till varför jag gjorde en ansökan då var för det lät som hos Remember att det var inprincip klart att jag skulle få samla men måste ju skicka in en ansökan såklart, skulle återkomma i Augusti sa dem då och testa igen.

Idag har jag 10FF varav 3st till går ut innan Juli är slut och kommer då ha 7FF.

Det börjar verkligen bli svårt med att betala fakturorna nu och var tvungen att släppa Lumify, Credifi och Binly. Har nu fått en uppsägelsefaktura av samtliga med sista dag att betala 23/7. En summa på ungefär 25.000kr allt som allt. Dem ville absolut inte skjuta på datumet med två dagar endast (löning) utan det går direkt till KFM menar dem på.
Nu när jag är så ”nära” att kanske få ett samlingslån efter snart ett år utan att dragit på sig massa nya känns det otroligt segt att falla på mållinjen.
Jag har idag ingen betalningsanmärkning, men kommer väll ske eftersom jag inte kan betala in allt det till dem 23/7.

Det bästa hade självklart vart om jag kunde få ett samlingslån helst NU, så jag kan betala bort. (Med hopp om att hela summan inte blir lösenkrav. Oavsett vad skulle det minska min månadskostnad för allt otroligt mycket.)

Hur gör jag?
10FF
16% i UC
Lån synligt på UC: 678.000kr (ena är ett billån där jag försöker sälja min bil nu. Vilket tyvärr inte går så lätt verkar de som.. skulle då hamna på 513.000kr)
Inkomst/år: 516.000kr som nu är 534.000kr (syns ju ej på senaste deklarationen)

Finns det någon chans att någon kan bevilja? Kan jag göra något? Vad skulle ni gjort?

Lång text, men har alltid fått sjukt bra hjälp av alla här så är riktigt tacksam för minsta lilla input!

Hej,
Skriver lite hur min sits ser ut och önskar input på hur jag ska tänka/göra.

Som många andra drog jag på mig väldigt många förfrågningar tidigare. Sedan 10 månader tillbaka slutade jag med det för att kunna samla lån när förfrågningarna har minskat.

Jag har under tiden pratat med dem flesta låneförmedlarna för att få input på min situation utan att en ny UC görs (men det kan dem självklart inte säga så mycket med då dem behöver ta en UC.)

Pratade med Remember bland annat då jag såg att många här hade bra erfarenhet av dem. Skickade en låneansökan via Lendo i Maj för att få chans på flera - 0 erbjudanden. Anledningen till varför jag gjorde en ansökan då var för det lät som hos Remember att det var inprincip klart att jag skulle få samla men måste ju skicka in en ansökan såklart, skulle återkomma i Augusti sa dem då och testa igen.

Idag har jag 10FF varav 3st till går ut innan Juli är slut och kommer då ha 7FF.

Det börjar verkligen bli svårt med att betala fakturorna nu och var tvungen att släppa Lumify, Credifi och Binly. Har nu fått en uppsägelsefaktura av samtliga med sista dag att betala 23/7. En summa på ungefär 25.000kr allt som allt. Dem ville absolut inte skjuta på datumet med två dagar endast (löning) utan det går direkt till KFM menar dem på.
Nu när jag är så ”nära” att kanske få ett samlingslån efter snart ett år utan att dragit på sig massa nya känns det otroligt segt att falla på mållinjen.
Jag har idag ingen betalningsanmärkning, men kommer väll ske eftersom jag inte kan betala in allt det till dem 23/7.

Det bästa hade självklart vart om jag kunde få ett samlingslån helst NU, så jag kan betala bort. (Med hopp om att hela summan inte blir lösenkrav. Oavsett vad skulle det minska min månadskostnad för allt otroligt mycket.)

Hur gör jag?
10FF
16% i UC
Lån synligt på UC: 678.000kr (ena är ett billån där jag försöker sälja min bil nu. Vilket tyvärr inte går så lätt verkar de som.. skulle då hamna på 513.000kr)
Inkomst/år: 516.000kr som nu är 534.000kr (syns ju ej på senaste deklarationen)

Finns det någon chans att någon kan bevilja? Kan jag göra något? Vad skulle ni gjort?

Lång text, men har alltid fått sjukt bra hjälp av alla här så är riktigt tacksam för minsta lilla input!
Alla dom vill sälja lån till varje pris så lita aldrig på deras snack. Vänta ut dina FF så länge som du kan och sök sen istället. Gick på den minan förra året i oktober när Sambla ringde mig och fick bara skiterbjudanden. Då tyckte de att jag kan allti få ner månadskostnaden hahaha!
Svara att det är räntan jag vill få ner så ring inte mig på ett år för nu förstörde ni det för mig.
3 mån kvar drygt innan jag kan söka igen med 0 FF.

I mitt läge nu, spelar inte räntan den största rollen utan mer att få samlingslån. Sen får jag försöka få ett nytt efter ett tag.
Tips någon?

Hur mycket lån har du och vart? Kan finnas alternativ tills du kan ta ett ordentligt lån.

Nordea: 71.998kr
Tryggkredit: 67.531kr
Resurs bank kreditkort: 10.000kr
Ica Banken: 262.495kr
Morrow Bank: 73.616kr
Qliro (avbetalning) 29.187kr
Nordea Finans (avbetalning, bilen som jag försöker få såld) 162.863kr

Du skriver i ett tidigare inlägg att du har Lumify, Credifi och Binly, har du betalt bort dom?
Sen en sak till, vad tjänar ett nytt samlingslån för roll..? Du har ett missbruk du först måste ta hand om!

Du skriver i ett tidigare inlägg att du har Lumify, Credifi och Binly, har du betalt bort dom?
Sen en sak till, vad tjänar ett nytt samlingslån för roll..? Du har ett missbruk du först måste ta hand om!
Samla lån slippa kronofogden och jobba på missbruket samtidigt, eller är det bättre att hamna hos kronofogden först lol

Vad ett samlingslån spelar för roll? Jo att jag får allt jag har utspritt till ett o samma lån till en lägre månadskostnad än räntor som är skyhöga och utspridda, det är väll inte så konstigt och det är väll det som är hela grejen med samla lån? Riktigt konstig kommentar.

Som jag skrev ovan så hoppas jag att det inte blir lösenkrav på hela beloppet och kan då betala bort Lumify m.m..

Flera här har gemensamt att man gjort dumma val och tagit flera små lån som man krigar för att få samla för att starta om på nytt. Missbruk är ju lite att ta i haha.

Samla lån slippa kronofogden och jobba på missbruket samtidigt, eller är det bättre att hamna hos kronofogden först lol
Av erfarenhet kan jag säga att med anmärkning blir det inga fler lån och du sätter dig inte ännu mer i skiten!
En anmärkning har räddat många här, låter konstigt men så är det!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp