Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samla lån för bättre ränta – är det värt det vid hög skuldkvot?

Tänkte om det är värt att prova att samla 325k lån för att sänka räntan på två lån med 8,3 och 10,3 %. Har totalt 727k lån och 720k inkomst.
1 ff och 0,2 uc

Du kan ju alltid testa! Jag tänker så. När väl mina förfrågningar försvinner (har tre olika från Nordea nu) så kan man ju alltid försöka utnyttja situationen med 0 ff även om det kanske inte leder fram till positivt resultat riktigt ännu. En ny ff spelar ju ingen roll om man inte ska söka just lån så att bränna av en till att försöka samla är ju potentiellt det bästa du kan göra med dem.

Om jag vore du skulle jag bara försöka vässa till två saker till innan du söker. Dels få noll ff. När försvinner den? Och så kanske avvakta tills dina totala synliga lån understiger din lön (7 K till alltså). Då hamnar ju din belåningsgrad formellt under 1.0.

Det gör nog ingen skillnad för ditt betyg (0.2 är ju i princip perfekt), men ändå bäst att optimera så mycket det bara går innan man söker :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp