Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samla lån, era erfarenheter?

Hej!
Är i behov av att samla lån, dessvärre dåligt UC och väntar på att förfrågningar försvinner. Har inga nya sedan 6 månader tillbaka.

Har ni fått eller hört någon fått samlingslån med sämre kreditvärdighet? Och i så fall av vem/vilka? När jag ringer o talar med vissa låneförmedlare så har dem sagt att dem endast kollar 6 månader bak, men om UC procenten är dålig kan det verkligen vara så?

Hej!
Är i behov av att samla lån, dessvärre dåligt UC och väntar på att förfrågningar försvinner. Har inga nya sedan 6 månader tillbaka.

Har ni fått eller hört någon fått samlingslån med sämre kreditvärdighet? Och i så fall av vem/vilka? När jag ringer o talar med vissa låneförmedlare så har dem sagt att dem endast kollar 6 månader bak, men om UC procenten är dålig kan det verkligen vara så?
Vad har du för UC? Om belåningen är låg i övrigt så kan det gå bra att få lån med högre UC i vissa fall.

Den ligger ju dessvärre på 20% vilket jag förstår är högt men trappas ner månad för månad då förfrågningarna ligger tätt ihop sedan tidigare… Men då när dem säger ”efter 6 månader” så vet man inte om det är värt o testa eller vänta..

Inkomst/år 516.000kr
Synliga lån UC: 690.000kr

Det är bättre att du väntar ut fler ff.
20% är lite väl högt och skulle du få ngt erbjudande så kommer inte räntan att vara bra.
Bättre vänta om du kan.

Det är bättre att du väntar ut fler ff.
20% är lite väl högt och skulle du få ngt erbjudande så kommer inte räntan att vara bra.
Bättre vänta om du kan.
Självklart vill jag vänta ut, men är verkligen i behov av det nu. Därav är räntan inte lika viktig nu men vet inte om jag heller vågar riskera en UC.

Självklart vill jag vänta ut, men är verkligen i behov av det nu. Därav är räntan inte lika viktig nu men vet inte om jag heller vågar riskera en UC.
De andra ff du har, har du sökt samlingslån då med?

Jag tror dessvärre inte att du kommer att få några erbjudanden med 20% betyg.
Lägg upp en plan B så du kan hålla dig flytande tills du bara ha några få ff kvar.
T ex:
Förlänga återbetalningstiden för dina lån så du får lägre månadskostnad.
Sälja saker du har av värde och amortera extra på lån med sämst ränta

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp