Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Saldo f d Vippi???

Hej, Vippi verkar ha bytt till Saldo som ska erbjuda kredit utan kort (som Everyday+) men Saldo verkar inte vara aktiva just nu. Någon som fått kredit där och vet hur det funkar och om de kommer igång igen?

Det har väl aldrig fungerat riktigt för Saldo.se att de uppdaterar har hänt flera gånger som jag minns det och nu har de skrivit "Vi utvecklar våra tjänster för att kunna erbjuda bättre produkter och tjänster åt våra kunder. Tyvärr betyder det här att vi måste tillfälligt begränsa användning av våra tjänster. För tillfället kan man inte logga in på egna sidor, ansöka eller göra nya uttag" Man kan alltså inte använda tjänsten överhuvudtaget eller vad menar de? Inte heller står det när tjänsten är tillgänglig. Myra du kan ju alltid kontakta dem per telefon 08 465 019 31 eller via epost kundtjanst@saldo.se

Skickade iväg ett mejl! Vippi var bra att ha med att göra!

Såg att Frogtail kommer med ett kreditkort under 2017. Många smslåneföretag verkar börja erbjuda nya tjänster. Det allra allra bästa är att aldrig låna men kommer det nya bra tjänster som kan underlätta en aning utan att skälpa så är det positivt.

När jag chattade med saldo en gång sa dom att dom skulle vara i gång i november 2015 sen när jag frågade igen så var det början på detta år.....å frågade om dom verkligen skulle komma i gång igen vilket hon intygade då. Men tror inte dom kommer att starta upp igen....då skulle dom redan gjort det...

Det här inlägget skrev jag 6 oktober 2015:
"Saldo.se är fortfarande stängt för nyutlåning mejlat dem och de trodde att de skulle kunna öppna i november i år" De har ännu inte öppnat.

Prata med saldo nyligen då sa de att de troligen kommer igång i början av mars. fråga varför det tar sådan tid och de svara att de tar tid att uppdatera allt samt att de gör det samtidigt i Finland.
ja vi får se hur det blir

Den som lever får väl se men finns det någon utlånare som har öppnat igen efter att ha varit stängt?

Prata med saldo nyligen då sa de att de troligen kommer igång i början av mars. fråga varför det tar sådan tid och de svara att de tar tid att uppdatera allt samt att de gör det samtidigt i Finland.
ja vi får se hur det blir
Det har ju sagt det tidigare utan att de öppnade igen och ska det ta ca 6 månader att uppdatera systemet undrar jag tog de inte över Vippi:s plattform? Saldo Finland fungerar som jag kan se https://www.saldo.com/fi/ så det verkar vara en dålig ursäkt.

Fick svar från dem och de skriver att eventuellt kommer att öppna igen innan sommaren. Dock är jag inte intresserad av deras lån utan krediten.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp