Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Sökte 350k på Advisa - behöver hjälp med att välja erbjudande...

Sökte 350.000 på advisa med lösen på 150.000 och fick en hel drös med erbjudanden direkt.

Coop på hela beloppet med 5,78% ränta. Inga kompletteringar (har läst att de kräver de i efterhand?)

Ica på hela beloppet, 6,33%, med lösenkrav på 150k. Löser de skulder utanför UC?

Marginalen, hela beloppet utan komplettering till 7,33%. Är de enkla att ha att göra med?

Kompletteringar är ju absolut inga problem såvida du varit ärlig i din ansökning. Dessutom, OM det skiter sig med Coop kan du alltid i steg två ta ICA.
Så kör Coop!

Kändes inte alls bra när jag tryckte på Coop, kom in precis som att jag skulle göra en ny ansökan.. skrev till advisa direkt och undrade om jag kunde byta..

Någon som har löst lån utanför UC med Ica banken? Det är inga sms lån, tänkte plocka ut 150k på avida kredit och sen lösa de...

Kändes inte alls bra när jag tryckte på Coop, kom in precis som att jag skulle göra en ny ansökan.. skrev till advisa direkt och undrade om jag kunde byta..

Någon som har löst lån utanför UC med Ica banken? Det är inga sms lån, tänkte plocka ut 150k på avida kredit och sen lösa de...
Ica syns på uc om det är de du menar

Hur är marginalen och ikano? Kommer de med kompletteringar i efterhand?
Ikano har lösenkrav vid ’samla lån’ även fast det inte står. Löser inte lån med plusgironummer (man får det på kontot istället) men jag skrev in dem lånen ändå på deras skuldebrev. Skuldebrevet med lösenkrav är via post som kan vara lite segt.

En liten uppdatering :)

Jag valde först Coop, men ångrade mig direkt när jag skulle signera skuldebrevet. Det såg mer ut som en ny låneansökan och jag blev nervös..

Mailade advisa och bad att få byta till ICAs erbjudande.

Maxade min kredit på avida (150k) och bad sen Ica lösa den. Vid ansökan så var den utnyttjad till 45k.

Idag landade de resterande 200k på mitt Ica konto som skapades när jag valde deras erbjudande! :)

Så du fick totalt då egentligen loss 105+200?
Snyggt jobbat!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp