Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Sökt skuldsanering, vad tror ni?

Hej på er. Sökte skuldsanering feb-2025 och snart är det dags för samtalet från KF.
Skulle vilja veta vad ni tror om mina chanser.
Aktuell skuld
KF- 890500
Inkasso- 55000

mina skulder uppstod 2019-2020 pga överkonsumtion. Jag separerade med barnens pappa och han drog utan att bry sig det minsta om barnen. I samma veva ringer min pappa (ensam barn) och säger att han blivit vräkt. Han flyttar därför in hos mig, svårt sjuk i kol och med noll inkomst. Jag började låna för att få månaderna att gå ihop och till slut hamnade jag i en karusell där jag var tvungen att låna för att kunna betala lånen. Det funkade ett par år (fram till 2019). Har sedan levt med löneutmätning. Kapitalskulden är 600000 cirka och har sedan ökat med räntorna som är horribla. Jag har hittills betalat in cirka 600-700 tusen kronor på skulderna och ändå ökar dom stadigt.

Bor med sambo som tjänar väldigt bra. Han har dock egna lån som han kämpar med men som inte är hos KF eller inkasso.

Min lön är cirka 25000 efter skatt (jobbar heltid). KF utmäter 10500 varje månad. Skulden ökar med cirka 3000kr varje månad.

Jag har inga nya skulder sedan den här perioden. Vad tror ni om mina chanser?

Ska tillägga att jag är 40 år. Har 2 hemmavarande barn men den ena är vuxen (19 år), den andra är 15.

Rent spontant så borde det kunna gå, men man kan förstås inte lova något.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp