Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Söka verkstälighet när båda är hos KF

Jag har sen tidigare ansökt om betalningsföreläggande för en person som är skyldig mig pengar. Hon har inte motsatt sig det då hon redan är hos KF mes massa andra skulder.

Hon fick beviljat skuldsanering för några månader sen. Jag har ej motsatt mig det, däremot har jag än ej sett röken av pengarna som ska betalas ut till mig.

Jag misstänker att jag glömt begära om verkställighet. Om jag gör det nu, kan det komma att ställa till det för hennes fortsatta skuldsanering?

Jag ska också snart samma väg - kommer den skulden hon återbetalar mig via KF att gå direkt till återbetalningen av mina egna skulder? Alltså utan att ens nå mitt konto. Dum fråga kanske men det är krångligt som det är och värd att ställa..

Jag har sen tidigare ansökt om betalningsföreläggande för en person som är skyldig mig pengar. Hon har inte motsatt sig det då hon redan är hos KF mes massa andra skulder.

Hon fick beviljat skuldsanering för några månader sen. Jag har ej motsatt mig det, däremot har jag än ej sett röken av pengarna som ska betalas ut till mig.

Jag misstänker att jag glömt begära om verkställighet. Om jag gör det nu, kan det komma att ställa till det för hennes fortsatta skuldsanering?

Jag ska också snart samma väg - kommer den skulden hon återbetalar mig via KF att gå direkt till återbetalningen av mina egna skulder? Alltså utan att ens nå mitt konto. Dum fråga kanske men det är krångligt som det är och värd att ställa..

Skuldsanering, då får du pengarna en gång per år.

Det kan bli påverkat, du har ju inget fö att söka egentligen eftersom det ingår i skuldsaneringen.

Vet faktiskt inte hur betalvägen är i skuldsanering, vid verkställighet, då kan de pengarna utmätas direkt när dom ligger hos kfm, borde gå att göra vid sanering med men jag har aldrig sett det.

Pengarna betalas ut en gång per år, mina borgenärer får sina i februari.
Antar att de pengarna som hon betalar via skuldsaneringen på er skuld tillfaller Kfm vet dock att skuldsaneringsenheten och kfm inte samarbetar automatiskt.

Pengarna betalas ut en gång per år, mina borgenärer får sina i februari.
Antar att de pengarna som hon betalar via skuldsaneringen på er skuld tillfaller Kfm vet dock att skuldsaneringsenheten och kfm inte samarbetar automatiskt.

Betalningarna i skuldsaneringen hanteras inte ens hos kfm. Chansen är då ännu mindre att det märks.
Har några gäldenärer som också är borgenärer, då får vi meddelande varje månad att medel att utmäta finns

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp