Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Söka nytt samlingslån

Hej alla

Jag har nu 12 UC ff. Jag har ett helt ok kreditbetyg (1,9) och har blivit beviljad ett lån på 300000 på SEB. Mitt betyg låg på 33,5 i september förra året. Lånet är för att betala tillbaka till min mamma som lånade mig pengar för att jag skulle lösa mina skulder. På UC är jag helt skuldfri tack vare att min mamma tog ett lån och lånade mig av egna pengar för att jag skulle lösa mina skulder. Har även ett spelberoende och har inte spelat på snart ett år. Jag har, sen dess, skött mig exemplariskt och även gått på möten och har träffat två personer, lika gamla som jag som sitter i en liknande sits och vi stöttar varandra genom att bla träffas, prata och engagera oss i diverse andra saker.

Ville inte vänta längre med ett lån då jag betalar 10 000 kr till min mamma och har redan betat av 150 000 kr på min skuld och har ca 300 000 kr kvar. Med detta lån kommer jag att betala 3360 kr i månaden och kan spara pengar.

Däremot är det så att jag inte fick erbjudande från vissa banker. Jag sökte redan i april och då följde ICA-banken och Marginalen bank med, trots sämre betyg och mer ff. Jag valde då att avstå från de erbjudanden jag fick bla Marginalen bank 300 000 kr med 6,91% ränta. Jag tycker att det är supermärkligt att jag nu har erbjudande från SEB men inte från tex ICA. Har kontaktat ICA som uppger att jag har för många ff, men jag hade mer sist. Marginalen däremot har inte ens fått en ansökan från Lendo. Det brukar gå snabbt och finnas med i deras register.

Marginalen föreslår att jag söker direkt via deras sida men jag vill inte ha ännu en UC.

Jag kommer därför att acceptera lån från SEB senare idag men vill gärna söka om så snart det går för att få en ännu lägre ränta. När tycker ni det är bäst att söka om? I december försvinner 9 av mina 12 ff och jag har en inkomst på ca 400000kr/år. Det kommer att bli högre efter löneförhandling i september.

Tacksam för alla kloka råd.

Är du medlem i unionen? Då kan du omvandla ditt lån hos SEB och få en ränta på 4,9%.

Märkligt att Lendo inte ens kontaktar Marginalen.

ICA är skumma, får inga erbjudanden av dom via låneförmedlare trots bra förutsättningar. Detta efter att jag blev nekad kreditkort hos dom för många år sen.

Hej,

Då jag hade sökt ett lån i april och sen inte väntade tre månader avvisade både ICA och Marginalen bank min ansökan. ICA är min ordinarie bank och tog en kopia på min UC, som Lendo tagit, och erbjöd samma ränta som SEB. Jag har dock tacka ja till SEB och kommer nu att vänta i sex månader och därefter söka lån på nytt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp