Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Söka 150k och samla lån för hela summan

Tja!

Jag fick en trevlig överraskning nu när uppdateringen på uc kom, mitt uc betyg ligger nu på 3,5 istället för 16,9.

Det jag gjorde var att betala bort easycredit, men har krediten fortfarande tillgänglig. Trodde inte betyget skulle sjunka så mycket, men nu när jag har kreditvärdighet ”bra” så tänkte jag söka ett lån. Vad tror ni om mina chanser till 150k?

Inkomst 415.000
Underskott 37.000
Uc betyg 3,5
FF på UC 8st, senaste 15/6
Bolån 670.000
Blanco 590.000

Tänkte söka 150k och samla lån för hela summan.

Ser väl egentligen inget problem för dig. Ska du samla för hela summan så misstänker jag att du kan vänta dig skapliga erbjudanden.

Har ett lån på 345.000 hos marginalen med 7% ränta. Jag tänkte såhär, om jag istället skulle söka på 350.000 och samla, tror ni jag får bättre ränta än 7%? För isåfall så kan jag ju lösa det som ska lösas med det nya lånet på 350k, sen slänga in resten på marginalen.

Då kan det se ut såhär,
350k 5-6% ränta hos nån långivare.
140k hos marginalen med 7% ränta.

Vad tror ni om det alternativet?

Slängde iväg en ansökan på 150k hos lendo imorse. Har endast fått 1 erbjudande från collector, hela beloppet med lösenkrav och 15% ränta. Känns inte speciellt lockande :p

Tja!

Jag fick en trevlig överraskning nu när uppdateringen på uc kom, mitt uc betyg ligger nu på 3,5 istället för 16,9.

Det jag gjorde var att betala bort easycredit, men har krediten fortfarande tillgänglig. Trodde inte betyget skulle sjunka så mycket, men nu när jag har kreditvärdighet ”bra” så tänkte jag söka ett lån. Vad tror ni om mina chanser till 150k?

Inkomst 415.000
Underskott 37.000
Uc betyg 3,5
FF på UC 8st, senaste 15/6
Bolån 670.000
Blanco 590.000

Tänkte söka 150k och samla lån för hela summan.

När den senaste UCn var så pass nyligen så tror jag inte du kommer få några svar alls faktiskt. Inte med dina förutsättningar tyvärr.

När den senaste UCn var så pass nyligen så tror jag inte du kommer få några svar alls faktiskt. Inte med dina förutsättningar tyvärr.
Jo så är det alldeles säkert, att den är för nyligen tagen samt nån FF för mycket. Jaja, bara vänta ut dom och ta nya tag. Jag var inte i jättebehov av det här lånet, utan var mest för att kunna baka ihop 2 lån med 8 och 11% ränta á 50k (isch) samt lite till renovering. :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp