Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Så nära att lösa allt men behöver hjälp!
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="nolimit" data-source="post: 182071" data-attributes="member: 4588"><p>Tack för dina många kloka och stöttande ord! Det du skrev om att ha ett ställe att fira midsommar osv är ju något vi pratat om och den största anledningen till att behålla stugan. Min sambo tillbringade som barn somrarna där och det finns som du skriver mycket känslor och anledningar till att behålla den. Barnen älskar att vara där och både jag och sambon trivs mycket bra där. Så bra att vi tom pratat om att skippa vår hyresrätt och flytta in hela familjen i en liten stuga. Ekonomiskt och mysigt men inte så praktiskt.</p><p></p><p>Om vi lyckas belåna den nu men sedan misslyckas med att betala bolån + blanco förlorar vi troligen stugan och det hade varit katastrof för vår familj och vårt förhållande som redan varit dåligt en längre tid men nu börjar bli lite bättre igen...</p><p></p><p>Det du skriver får mig verkligen att överväga om det är så smart att belåna och riskera stugan för att undvika kronofogden. Dock är jag rädd att vi med utmätning på mig och A-kassa åt sambon inte klarar av att betala el, försäkring, avlopp mm på stugan utöver våra vanliga kostnader. </p><p></p><p>Dessutom står sambon idag för ca 200k av våra blanco och smålån och om jag ska släppa allt måste dessa lösas först. Ett alternativ är väl att sambon själv belånar stugan och löser dessa men osäkert om det går med A-kassa.</p><p></p><p>Du skriver ovan att vi ökar skuldbördan om vi löser allt med ett bolån. Det blir ju samma totalskuld med skillnaden att båda står på hela summan istället. Så hänger inte med helt hur du menar.</p><p></p><p>Stort tack för att du tar dig tid att skriva. Det är en stor hjälp att diskutera det med någon utomstående.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="nolimit, post: 182071, member: 4588"] Tack för dina många kloka och stöttande ord! Det du skrev om att ha ett ställe att fira midsommar osv är ju något vi pratat om och den största anledningen till att behålla stugan. Min sambo tillbringade som barn somrarna där och det finns som du skriver mycket känslor och anledningar till att behålla den. Barnen älskar att vara där och både jag och sambon trivs mycket bra där. Så bra att vi tom pratat om att skippa vår hyresrätt och flytta in hela familjen i en liten stuga. Ekonomiskt och mysigt men inte så praktiskt. Om vi lyckas belåna den nu men sedan misslyckas med att betala bolån + blanco förlorar vi troligen stugan och det hade varit katastrof för vår familj och vårt förhållande som redan varit dåligt en längre tid men nu börjar bli lite bättre igen... Det du skriver får mig verkligen att överväga om det är så smart att belåna och riskera stugan för att undvika kronofogden. Dock är jag rädd att vi med utmätning på mig och A-kassa åt sambon inte klarar av att betala el, försäkring, avlopp mm på stugan utöver våra vanliga kostnader. Dessutom står sambon idag för ca 200k av våra blanco och smålån och om jag ska släppa allt måste dessa lösas först. Ett alternativ är väl att sambon själv belånar stugan och löser dessa men osäkert om det går med A-kassa. Du skriver ovan att vi ökar skuldbördan om vi löser allt med ett bolån. Det blir ju samma totalskuld med skillnaden att båda står på hela summan istället. Så hänger inte med helt hur du menar. Stort tack för att du tar dig tid att skriva. Det är en stor hjälp att diskutera det med någon utomstående. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Så nära att lösa allt men behöver hjälp!
Topp