Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Så ledsen.. :,(
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sijona" data-source="post: 54085" data-attributes="member: 3493"><p>Sluta grina och ta tag i problemet istället!</p><p></p><p>Jag var 21 år och hade som mest skulder på 1.2 miljoner utan att äga något alls mer än mina kläder. 800.000kr uppskattat har jag bränt på spel. Vill du veta hur mycket du exakt spelat bort är det bara att maila alla spelbolag och fråga hur du ligger till.</p><p></p><p>Jag började spela när jag var 15 år och idag är jag snart 30 och jag är nu helt skuldfri, har inte ett enda lån!!</p><p>Det enda jag har är en hyresrätt och det är så roligt att se pengarna växa i aktier m.m istället för att spela bort dom.</p><p></p><p>Det tog ca 6-7 år för mig att bli helt skuldfri. 6-7 vidrigt jobbiga år men så värt det nu i efterhand.</p><p></p><p>Man måste nå botten för att kunna gå uppåt och tro mig, är det någon som vet vad botten är så är det jag, ekonomiskt sett. Har sett insidan av en tingsrätt otaliga gånger.</p><p></p><p>Alla mina ungdomsår försvann i princip, medan andra var ute och hade roligt satt jag hemma och spelade bort mina ungdomsår och gjorde ekonomibrott vilket gjort att jag aldrig haft ett förhållande och hela den biten men nu är det inget jag gråter över utan trivs i min egenhet.</p><p></p><p>Steg nu: Sluta spela, stäng av dig från alla spelsidor. Riv kort, spärra trustly.</p><p>Steg 1: Skaffa dig ett jobb med bra lön.</p><p>Steg 2: Släpp alla skulder till kronofogden.</p><p>Steg 3: Offra några år av ditt liv och gör rätt för dig.</p><p>Steg 4: Lev ett friskt liv utan skulder.</p><p></p><p>Jag har haft KBT, spelterapi i grupper men det spelar ingen roll om man inte själv vill sluta, därför vidhåller jag att dessa möten som folk alltid utan erfarenheten ska rekommendera bara är trams. Vill man inte sluta spela finns det ingen som kan hjälpa dig. Du, endast Du måste bestämma dig.</p><p></p><p>Att gå och lyssna på andra människor med livsöden som är hemska gör bara att man blir ännu mer deprimerad över sin situation.</p><p>Det du behöver är ett fastjobb, släppa alla skulder och inse att det inte är meningen att Du ska vinna pengar.</p><p></p><p>Kanske låter hårt men verkligen är sådan. Du slösar bara dina år genom att sitta och gråta över spilld mjölk. Gör något åt saken idag så kanske du kan leva ett vettigt normalt liv när du är 27-29.</p><p></p><p>Kan jag lösa en situation där jag blivit dömd i tingsrätten flera gånger, hade tre gånger så stor skuld som dig men ändå lyckades hålla ihop psykiskt och skaffa mig ett fastjobb och betala av mina skulder via löneutmätning under ett par år så kan du också göra det.</p><p></p><p>Lycka till.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sijona, post: 54085, member: 3493"] Sluta grina och ta tag i problemet istället! Jag var 21 år och hade som mest skulder på 1.2 miljoner utan att äga något alls mer än mina kläder. 800.000kr uppskattat har jag bränt på spel. Vill du veta hur mycket du exakt spelat bort är det bara att maila alla spelbolag och fråga hur du ligger till. Jag började spela när jag var 15 år och idag är jag snart 30 och jag är nu helt skuldfri, har inte ett enda lån!! Det enda jag har är en hyresrätt och det är så roligt att se pengarna växa i aktier m.m istället för att spela bort dom. Det tog ca 6-7 år för mig att bli helt skuldfri. 6-7 vidrigt jobbiga år men så värt det nu i efterhand. Man måste nå botten för att kunna gå uppåt och tro mig, är det någon som vet vad botten är så är det jag, ekonomiskt sett. Har sett insidan av en tingsrätt otaliga gånger. Alla mina ungdomsår försvann i princip, medan andra var ute och hade roligt satt jag hemma och spelade bort mina ungdomsår och gjorde ekonomibrott vilket gjort att jag aldrig haft ett förhållande och hela den biten men nu är det inget jag gråter över utan trivs i min egenhet. Steg nu: Sluta spela, stäng av dig från alla spelsidor. Riv kort, spärra trustly. Steg 1: Skaffa dig ett jobb med bra lön. Steg 2: Släpp alla skulder till kronofogden. Steg 3: Offra några år av ditt liv och gör rätt för dig. Steg 4: Lev ett friskt liv utan skulder. Jag har haft KBT, spelterapi i grupper men det spelar ingen roll om man inte själv vill sluta, därför vidhåller jag att dessa möten som folk alltid utan erfarenheten ska rekommendera bara är trams. Vill man inte sluta spela finns det ingen som kan hjälpa dig. Du, endast Du måste bestämma dig. Att gå och lyssna på andra människor med livsöden som är hemska gör bara att man blir ännu mer deprimerad över sin situation. Det du behöver är ett fastjobb, släppa alla skulder och inse att det inte är meningen att Du ska vinna pengar. Kanske låter hårt men verkligen är sådan. Du slösar bara dina år genom att sitta och gråta över spilld mjölk. Gör något åt saken idag så kanske du kan leva ett vettigt normalt liv när du är 27-29. Kan jag lösa en situation där jag blivit dömd i tingsrätten flera gånger, hade tre gånger så stor skuld som dig men ändå lyckades hålla ihop psykiskt och skaffa mig ett fastjobb och betala av mina skulder via löneutmätning under ett par år så kan du också göra det. Lycka till. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Så ledsen.. :,(
Topp