Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Sänkte min ränta på Santander på 2 minuter.
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Helmer" data-source="post: 78158" data-attributes="member: 3947"><p>Tror knappast det handlar om att de flesta som tar kassa lån generellt sätt är korkade. Märks att du Maximilian verkar sakna livserfarenhet kring motgångar och hur man tar sig ur dom. Forumet här handlar om erfarenhetsubyte i dessa frågeställning. Åter till det du tuggade om korkade personer som tar kassa lån. Om du tänker längre än din näsa räcker så måste du väl förstå att folk tar så bra lån de kan. Kan ta mig själv som exempel. För bara något år sedan tjänade jag över 600K om året, hade fin bil och fin titel på engelska. Det var resor, vänner, middagar etc. I grunden har jag alltid gillat o spela, jag är en kombination av både spelmissbrukare och spelberoende. Eftersom jag är långt ifrån korkad så har jag utåt sätt varit framgångsrik, respekterad och haft några chefsjobb. Genom åren har jag haft (tack vare spelandet) 1-2 blancolån på i snitt 300-400K med okorkad ränta på i snitt 4-5 %. Sedan separerade jag från min partner, det fina jobbet försvann genom en omorganisation. Att hitta det där fina välbetalda jobbet igen var inte det lättaste heller. Med tiden hamnade på skräpakassa och eftersom jag är så okorkad så vill jag inte få betalningsanmärkningar utan blir nödgad att ta lån nummer 3. Det nya lånet är givetvis närmre 8% ränta genom att långivaren tagit i beaktning att jag redan har 2 lån på totalt 350K. Jag tänker att det ordnar sig i höstas men det dröjer med det fina jobbet. Vad händer nu, jo bostadsmarknaden viker sig och jag får rådet att sälja då jag köpte 2016 när det stod som högst. Säljer till förlust på 100K.(hade jag sålt nu hade det backat 200K) För att undvika kollaps börjar jag harva med ännu sämre lån för jag vägrar o inse att det är "kört" att hålla igång alla lån, mat o hyra för 11K. Under sista delen av 2017 är jag nödgad att ta riktiga skitlån för att rädda julen och hålla fönsterkuverten borta. Jan 2018 kollapsen är ett faktum. Jag släpper allt. Betalar bara hyra, busskort och mobil. Förra vecka kom första brevet från fogden som jag skickade in. Så nu bara dagar innan 1a betalningsanmärkningen kommer. Som jag har kämpat men nu ger jag upp. Så Maximilian man tar de lånen man får, man hoppas och kämpar för att hålla sig flytande och vill inte hamna hos fogden. Inte för att man är korkad utan man gör det man kan efter rådande omständigheter.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Helmer, post: 78158, member: 3947"] Tror knappast det handlar om att de flesta som tar kassa lån generellt sätt är korkade. Märks att du Maximilian verkar sakna livserfarenhet kring motgångar och hur man tar sig ur dom. Forumet här handlar om erfarenhetsubyte i dessa frågeställning. Åter till det du tuggade om korkade personer som tar kassa lån. Om du tänker längre än din näsa räcker så måste du väl förstå att folk tar så bra lån de kan. Kan ta mig själv som exempel. För bara något år sedan tjänade jag över 600K om året, hade fin bil och fin titel på engelska. Det var resor, vänner, middagar etc. I grunden har jag alltid gillat o spela, jag är en kombination av både spelmissbrukare och spelberoende. Eftersom jag är långt ifrån korkad så har jag utåt sätt varit framgångsrik, respekterad och haft några chefsjobb. Genom åren har jag haft (tack vare spelandet) 1-2 blancolån på i snitt 300-400K med okorkad ränta på i snitt 4-5 %. Sedan separerade jag från min partner, det fina jobbet försvann genom en omorganisation. Att hitta det där fina välbetalda jobbet igen var inte det lättaste heller. Med tiden hamnade på skräpakassa och eftersom jag är så okorkad så vill jag inte få betalningsanmärkningar utan blir nödgad att ta lån nummer 3. Det nya lånet är givetvis närmre 8% ränta genom att långivaren tagit i beaktning att jag redan har 2 lån på totalt 350K. Jag tänker att det ordnar sig i höstas men det dröjer med det fina jobbet. Vad händer nu, jo bostadsmarknaden viker sig och jag får rådet att sälja då jag köpte 2016 när det stod som högst. Säljer till förlust på 100K.(hade jag sålt nu hade det backat 200K) För att undvika kollaps börjar jag harva med ännu sämre lån för jag vägrar o inse att det är "kört" att hålla igång alla lån, mat o hyra för 11K. Under sista delen av 2017 är jag nödgad att ta riktiga skitlån för att rädda julen och hålla fönsterkuverten borta. Jan 2018 kollapsen är ett faktum. Jag släpper allt. Betalar bara hyra, busskort och mobil. Förra vecka kom första brevet från fogden som jag skickade in. Så nu bara dagar innan 1a betalningsanmärkningen kommer. Som jag har kämpat men nu ger jag upp. Så Maximilian man tar de lånen man får, man hoppas och kämpar för att hålla sig flytande och vill inte hamna hos fogden. Inte för att man är korkad utan man gör det man kan efter rådande omständigheter. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Sänkte min ränta på Santander på 2 minuter.
Topp