Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Säkerhetsklassad tjänst

Vet att denna fråga figurerat förut, funderande på en ny tjänst och undrade om det är möjligt med skuldsanering, förstår det finns olika klasser.

"Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen"
Någon som har koll på vad denna lag säger kring de som har skuldsanering, den är inte kopplat ihop med pengar, eller ja den kommer definitivt kunna besluta större avtal.

Jag började en säkerhetsklass 2 tjänst nyligen och ska göra min prövning nästa vecka.

Jag ringde till den som ska göra intervjun och sa att jag ville flagga för min privatekonomi. Jag nämnde att jag hade löneutmätning, bland annat. Detta såg hen som positivt ur arbetsgivarperspektivet. Öppna kort och inga hemligheter är det som väger tungt. Man får förklara varför skulderna uppkommit, vad man gjort för att visa att man "tagit sig ur det" och så vidare.

Sen gör SÄPO en sökning i sina register och inkommer med sin ståndpunkt om det finns någon sårbarhet. Slutligen tar den som är säkerhetsansvarig beslut om du godkänns eller ej, som jag förstod det. Säger SÄPO nej är det väl gissningsvis tveksamt att den andra säger ja, men ja. Så gjorde jag iallafall. Kändes skönt att flagga för det innan intervjun iallafall.

Det handlar ju om lojalitet mot arbetsgivaren också, så visar du att du tar din anställning på allvar och vill vara transparent så är det positivt ur deras perspektiv. Det verkar inte vara omöjligt att få jobba trots dålig ekonomi, det handlar lite om vad man gör och gjort.

Jag började en säkerhetsklass 2 tjänst nyligen och ska göra min prövning nästa vecka.

Jag ringde till den som ska göra intervjun och sa att jag ville flagga för min privatekonomi. Jag nämnde att jag hade löneutmätning, bland annat. Detta såg hen som positivt ur arbetsgivarperspektivet. Öppna kort och inga hemligheter är det som väger tungt. Man får förklara varför skulderna uppkommit, vad man gjort för att visa att man "tagit sig ur det" och så vidare.

Sen gör SÄPO en sökning i sina register och inkommer med sin ståndpunkt om det finns någon sårbarhet. Slutligen tar den som är säkerhetsansvarig beslut om du godkänns eller ej, som jag förstod det. Säger SÄPO nej är det väl gissningsvis tveksamt att den andra säger ja, men ja. Så gjorde jag iallafall. Kändes skönt att flagga för det innan intervjun iallafall.

Det handlar ju om lojalitet mot arbetsgivaren också, så visar du att du tar din anställning på allvar och vill vara transparent så är det positivt ur deras perspektiv. Det verkar inte vara omöjligt att få jobba trots dålig ekonomi, det handlar lite om vad man gör och gjort.
”Jag började en säkerhetsklass 2 tjänst nyligen och ska göra min prövning nästa vecka”

Vadå, fått anställning som du påbörjat innan dom gjort en säkerhetsprövning?
Verkar ju väldigt märkligt.

Hoppas du använder VPN medan du skriver detta.

Hoppas du använder VPN medan du skriver detta.
Glömde stänga av den :-/ Har ändå inget att dölja mig veterligen.
”Jag började en säkerhetsklass 2 tjänst nyligen och ska göra min prövning nästa vecka”

Vadå, fått anställning som du påbörjat innan dom gjort en säkerhetsprövning?
Verkar ju väldigt märkligt.

Men ja, har påbörjat anställningen men inte fått tillgång till allt ännu.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp