Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Säkerhetsklass 2 och lån

Är jobbet viktigare än ditt mående? Kanske dags att släppa och ta tag i ekonomin. Blir en ond spiral annars. S2 är dessutom bakgrundskontroll med ekonomin.

Hejsan,
Jag har idag en fast anställning sedan 4 år tillbaka på en myndighet. Förra året hade jag lån på cirka 600.000 och krediter på runt lite mer än 90 k och gjorde då en ny säkerhetsintervju och redovisade mina utgifter etc. Inga problem. Dock ville han som intervjua mig att jag skulle ta och samla ihop alla lån vilket ja gjorde och idag är det 700.000 pga av att ja samlade ihop allt och betala även av krediter.
Nu idag har jag bara dessa 3 lån. Inget mer. Har alltid skött mig inga betalningsanmärkningar etc och har en kreditvärdighet på 0.6 hos uc. Har utöver det heller inga krediter mer.

Jag har kvar varje månad runt 12 tusen cirka när allt är betalt.

Nu har jag fått en ny tjänst inom myndigheten med betydligt bättre lön.

Men att mina skulder nu höjts till nästan 100 k mer, kan det bli så att jag blir nekad säkerhetsklassningen?

Är det någon här som blivit nekad en tjänst som kräver säkerhetklassning pga av höga lån?
Det är säk 2 med ska jag tillägga.

Tack på förhand!
Så många konstigheter här.. först säger du att du hade 690k i lån förra året och idag 700.000?
Sen skriver du att du har fått ny tjänst men sedan skriver du att du inte vill riskera något och bli av med den gamla tjänsten. Hade du fått jobbet eller ej?

Så många konstigheter här.. först säger du att du hade 690k i lån förra året och idag 700.000?
Sen skriver du att du har fått ny tjänst men sedan skriver du att du inte vill riskera något och bli av med den gamla tjänsten. Hade du fått jobbet eller ej?
Nej det är inga konstigheter. Jag har fått jobbet ja men ny tjänst kräver alltid att man genomgår säk klass på nytt och jag är redan klassad 3 gånger innan. Jag skrev inte att jag hade 690 förra året heller,

Nej jag har inte sämre uc, jag har 0.6, och bättre ränta och har jag samlat ihop lånen.

Är jobbet viktigare än ditt mående? Kanske dags att släppa och ta tag i ekonomin. Blir en ond spiral annars. S2 är dessutom bakgrundskontroll med ekonomin.
Jag mår bra, öppnade denna tråd för att se ifall någon liknande var i samma situation bara.

Läs vad jag skrivit. Jag har bakat ihop lånen, alltså gjort det jag kan. Min ekonomi är bra det är inte vad tråden handlar om.

Hejsan,
Nu är detta länge sen allt blev klart men det var inga problem i alla fall gick snabbt och mötet var kort, mer avstämning osv.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp