Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Riktigt i skiten

Spelpaus! Kör snöbollsmetoden. Det som har hänt det har hänt. Bara ta nya tag och bli den du vill vara.
Har stängt av mig där sedan februari. Inte spelat eller känt något sug av att spela. Pratat med stödlinjen ett par gånger. Sen är det överkonsumtion och nya lån för att släcka andra och för att allt skall se bra ut

Ja det är jag också

Jag har 6 ff nu hos UC. Ingen misskött kredit och vill helst hålla mig ifrån det med.
Klara syns inte på UC.

Marginalen 8,8% ränta
Ikano 10,4% ränta
Remember 12%
Tryggkredit 19%

Klarna och tryggkredit syns inte på Kreddy
Glömde tillägga CSN lån på 60.000 efter studier med.

Tog i Maj hjälp av advisa för att få ett samlingslån fick dock bara tryggkredit och tog det för att släcka lite bränder. Det värsta med allt detta är att ingen vet om detta. Mina föräldrar, min sambo och min vän vet om 250.000 men resten är min hemlighet. Jag har nått vägens ände och har så ont i magen och bröstet varje jävla dag. Begraver mig i jobb även när jag är ledig för att slippa ångesten och frågor om pengar.
Jag är rädd för att berätta hur allt ligger till och att man varit en stor idiot. Att det skall komma fram i jobbet så jag blir av med alt omplacerad då jag är tjänsteman och har ekonomiskt ansvar för olika projekt i mångmiljonklassen. Jag önskar dagligen att det kommer en DeLorean och stannar på gatan och att jag får åka tillbaka 5 år och banka vett i huvudet på mig, dock händer det aldrig Förlåt för rörigt inlägg och lite långt. Vet bara inte hur jag skall vända denna soppa till det bättre.

Jag förstår precis hur du menar och känner. Många här gör nog det. Tjejen, mamma, jobbarkompisar och dottern vet att jag har en del lån, men de har ingen susning om att det rör sig om 8-900000. Och även om det finns idioter som lite skadeglatt hånar de som hamnar i Lyxfällan (mest för att få glädja sig över att de själv inte har samma problem) så tror jag att väldigt få skulle döma dig för att du har höga skulder. Många fler än du tror är inne i samma loop, kanske också flera av dina kollegor.

Men det är liksom inget kriminellt du har gjort. Du är ingen sämre människa för att du har hamnat en situation med höga lån. Många har mycket högre lån (främst på grund av höga bostadslån) och det är ju mer legitimt kan man ju tycka. Men faktum är ändå att de också är skuldsatta upp till skorstenen och i en lågkonjunktur kan ju den stöddigaste lånefördömaren lätt bli arbetslös och tvingas sälja huset med brakförlust. Inget vi hoppas på förstås.

Och du ska ju dessutom komma med rätta med din situation nu. Inte bli skuldfri på länge förstås, men med bättre räntor och lägre inbetalningskostnader. Du har ju dessutom slutat spela sedan februari och det är ju inte bara sjukt imponerande utan också själva förutsättning för att vända skutan. Det om något är värt respekt.

Du har ju även i dagens ränteläge ganska höga räntor på dina två stora blancon hos Mariginalen och framförallt Remember. Målet måste vara att få ner räntorna på dem (främst Remember). Det kommer inte ske förrens du har fått ner din UC rejält.

Förstår jag det rätt som att du inte har några krediter (Klarna och Tryggkredit) synliga hos UC utan att det "bara" rör sig om blancon (Marginalen, Remember, Ikano)? Vilken kategori hör Anyfin till och visst är den synlig på UC?

Att vänta ut förfrågningar är självklart. Hur gamla är de? En från maj förstod jag det som, men då kanske fler försvinner snart? Du har också väldigt små marginaler varje månad förstår jag. Men du skulle såklart helst öka dem så du kan amortera på det sämsta. Har du någon möjlighet att extrajobba eller skulle det riskera "avslöja" läget för dina närmaste (kanske vore det värt det?)? Har du undersökt möjligheten till jämkning (du har ju ett stort underskott att jobba med)? Något lite dyrare att sälja? Osv. Finns det några möjligheter att öka på flödet av pengar in helt enkelt?

Det mesta av det jag skriver är ju självklarheter du redan har koll på. Vill mest bara ge pepp, visa att du inte är ensam. Och det finns ju många exempel här på forumet att även personer med ännu sämre situation än vi (massor av värdelösa krediter) lyckats!

Det här kanske inte är ett bra tips, men jag brukar beta av en säsong Lyxfällan när jag behöver motivation. Inte för "experternas" kunskaper (många här har ännu bättre koll än de, vissa betydligt bättre) utan för att det kan vara inspirerande att se människor få till radikalt ekonomiska förändringar :)

Edit: Såg nu att du redan jämkar och extrajobbar!

Senast ändrad:
Jag förstår precis hur du menar och känner. Många här gör nog det. Tjejen, mamma, jobbarkompisar och dottern vet att jag har en del lån, men de har ingen susning om att det rör sig om 8-900000. Och även om det finns idioter som lite skadeglatt hånar de som hamnar i Lyxfällan (mest för att få glädja sig över att de själv inte har samma problem) så tror jag att väldigt få skulle döma dig för att du har höga skulder. Många fler än du tror är inne i samma loop, kanske också flera av dina kollegor.

Men det är liksom inget kriminellt du har gjort. Du är ingen sämre människa för att du har hamnat en situation med höga lån. Många har mycket högre lån (främst på grund av höga bostadslån) och det är ju mer legitimt kan man ju tycka. Men faktum är ändå att de också är skuldsatta upp till skorstenen och i en lågkonjunktur kan ju den stöddigaste lånefördömaren lätt bli arbetslös och tvingas sälja huset med brakförlust. Inget vi hoppas på förstås.

Och du ska ju dessutom komma med rätta med din situation nu. Inte bli skuldfri på länge förstås, men med bättre räntor och lägre inbetalningskostnader. Du har ju dessutom slutat spela sedan februari och det är ju inte bara sjukt imponerande utan också själva förutsättning för att vända skutan. Det om något är värt respekt.

Du har ju även i dagens ränteläge ganska höga räntor på dina två stora blancon hos Mariginalen och framförallt Remember. Målet måste vara att få ner räntorna på dem (främst Remember). Det kommer inte ske förrens du har fått ner din UC rejält.

Förstår jag det rätt som att du inte har några krediter (Klarna och Tryggkredit) synliga hos UC utan att det "bara" rör sig om blancon (Marginalen, Remember, Ikano)? Vilken kategori hör Anyfin till och visst är den synlig på UC?

Att vänta ut förfrågningar är självklart. Hur gamla är de? En från maj förstod jag det som, men då kanske fler försvinner snart? Du har också väldigt små marginaler varje månad förstår jag. Men du skulle såklart helst öka dem så du kan amortera på det sämsta. Har du någon möjlighet att extrajobba eller skulle det riskera "avslöja" läget för dina närmaste (kanske vore det värt det?)? Har du undersökt möjligheten till jämkning (du har ju ett stort underskott att jobba med)? Något lite dyrare att sälja? Osv. Finns det några möjligheter att öka på flödet av pengar in helt enkelt?

Det mesta av det jag skriver är ju självklarheter du redan har koll på. Vill mest bara ge pepp, visa att du inte är ensam. Och det finns ju många exempel här på forumet att även personer med ännu sämre situation än vi (massor av värdelösa krediter) lyckats!

Det här kanske inte är ett bra tips, men jag brukar beta av en säsong Lyxfällan när jag behöver motivation. Inte för "experternas" kunskaper (många här har ännu bättre koll än de, vissa betydligt bättre) utan för att det kan vara inspirerande att se människor få till radikalt ekonomiska förändringar :)

Edit: Såg nu att du redan jämkar och extrajobbar!
Jämkar inte för tillfället.
Försvinner okt,dec 23
Jan,mar,maj 24
Har Volvo också synligt på UC
Extra jobbar när det finns tillfälle för det och har gjort så sedan jag började jobba efter studenten.

Stämmer att anyfin också syns på UC mitt fel.
inget direkt att sälja förutom bilen men den behöver jag. När sambo fick reda på dom 250.000 så blev det ett rent helvete och jag värd inte värd att trampa på. Jag förstår henne! Hon lugnade ned så småningom och jag fick då chansen att lägga alla korten på borden när hon frågade om det var mer jag ville berätta. En del av mig sa berätta nu din idiot men likförbannat höll jag käften! Sen februari så har allt varit ”svajigt” mellan oss och skulle jag berätta om detta så är det med största sannolikhet tack och hej. Jag förstår henne även där. Jag är 35år gammal och har 2 barn 15, 10. Jag har enligt mig förstört allt för dom inom dem närmsta tio åren.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp