Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Riksbanken sänker styrräntan till 2,5 procent

Riksbanken sänker styrräntan för femte gången i år. Under torsdagen meddelades en ”enkelsänkning” med 25 punkter. I linje med förväntningarna.
Jag har ett medlemslån via Unionen hos SEB och när jag tog det var räntan på 8,4%. De har varit rätt bra på att sänka räntan, så nu kommer min ränta förmodligen (inom kort) att bli 6,5 %.

Vi får se hur snabba (eller inte) de andra bankerna är med att sänka.

Vilka banken kommer sänka räntan i och med styrräntesänkningen? :)

Vilka banken har tidigare sänkt och vilka kommer troligtvis sänka?

Nordea har sänkt 0,2% på rörliga i alla fall.
Väntar på svar från Ikano.
Snabba! :)
Håller tummarna för att fler följer efter.
Fick mejl från Anyfin för några dagar sedan att de sänker räntan på denna månads faktura. Men det var innan styrräntan sänktes… undrar om man har mer att vänta.

Nordea, SEB och ikano har följt Riksbanken med samma sänkningar. Sevenday har inte sänkt en enda gång….

Nordea, SEB och ikano har följt Riksbanken med samma sänkningar. Sevenday har inte sänkt en enda gång….
Det var många som fick meddelande från Sevenday om sänkningar för någon månad sedan

Om jag hörde rätt backade Riksbanken från två sänkningar till en under 2025? De ser någon oro som inte fanns tidigare? Har inte haft tid idag att lyssna/läsa kring deras beslut och prognos.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp