Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Remember lån, hur länge innan inkasso?

Någon som har erfarenhet av uteblivning betalning på Remember senaste tiden?

Jag gjorde en miss på min kalkyl för månaden och fick en oväntad utgift, ALLT är betalat förutom min faktura till Remember. Om jag betalar den så finns det inte pengar kvar för mat och vill ogärna ta något annat lån för att lösa detta.

Det har gått så bra på senaste tiden för mig så jag är kinkig för att ringa och skämmas. Jag kommer kunna betala dubbelt på nästa lön utan problem.

Tror ni att jag kan skita i detta och invänta påminnelsen och betala dubbelt på nästa faktura eller finns det någon som helst risk för att något värre händer på 1 månad? Enligt deras FAQ så kan man ligga bak 2 månader men det låter ju lite väl schysst tycker jag.

Någon som har erfarenhet av uteblivning betalning på Remember senaste tiden?

Jag gjorde en miss på min kalkyl för månaden och fick en oväntad utgift, ALLT är betalat förutom min faktura till Remember. Om jag betalar den så finns det inte pengar kvar för mat och vill ogärna ta något annat lån för att lösa detta.

Det har gått så bra på senaste tiden för mig så jag är kinkig för att ringa och skämmas. Jag kommer kunna betala dubbelt på nästa lön utan problem.

Tror ni att jag kan skita i detta och invänta påminnelsen och betala dubbelt på nästa faktura eller finns det någon som helst risk för att något värre händer på 1 månad? Enligt deras FAQ så kan man ligga bak 2 månader men det låter ju lite väl schysst tycker jag.
Legat efter med 3 betalningar och då får du 7 dagar på dig att betala igen allt. Så det kommer gå fint!

Skriver här igen för att jag är nojig. Borde väl bara ringa dom egentligen men man skäms ju såklart.

Fick min första påminnelse idag (typ någonsin) från Remember för faktura som skulle vara betald 1/11. Endast påminnelse, står inte sista-datum för när denna ska vara betald.

Tycker det är blandat på deras hemsida, står ju enligt deras FAQ lite blandat och skrämmande.

”Om du betalar nästa månadsfaktura i tid så är du i fas igen med inbetalningarna och därefter kommer du fortsätta att få fakturor månadsvis som vanligt.”

men sen även ”Om du har möjlighet bör du betala räkningen omedelbart efter att du mottagit påminnelsen. På så sätt undviker du att ärendet går vidare till inkasso, vilket medför ytterligare kostnader”.

Vågar jag verkligen bara strunta i detta och invänta dubbelfakturan och betala allt den 25/11 så är allting lugnt? Ursäkta min nojja, första gången jag är tvungen att missa en faktura.

Lägger in som info utefall att någon annan också skulle undra som jag gör.

Fick som sagt påminnelse den 12:e November. Hade även ett missat samtal från dom några dagar senare.

Såg sedan att jag fått E-faktura på dubbla beloppet vilket gjorde att jag kände att jag kunde pusta ut. Betalar in dubbelt på nästa måndag.

Fick däremot ett sms idag med info om att dom kommer att försöka ringa mig. 19 dagar sen betalning, antar att jag i praktiken bör kunna ignorera detta och bara betala på måndag. Om det skulle vara mer "allvarligt" vill jag tro att man får ett till brev som sista varning innan det går vidare.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp