Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Relation och spelmissbruk..
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Vändaskuttan" data-source="post: 183362" data-attributes="member: 5134"><p>Hej du, </p><p></p><p></p><p>Hej, </p><p></p><p>jag förstår inte riktigt hur man kan leva med en person som man inte delar med sig. Nu kanske det är så att jag är dumsnäll. Min partner är i dagsläget enbart hemma. Vi kom överens om eftersom min partner blev väldigt sjuk på sitt gamla jobb och mådde väldigt dåligt. Kom jag med ett förslag om att jag står för hyra, mat, el, försäkringar osv och allt min partner stannar hemma, tills hen mår bättre. Nu är det tre år senare och min partner mår bättre. Jag skickar varje månad över pengar som hen får använda hur såsom behagar. Jag tycker det är pinsamt att hen ska behöva fråga efter pengar. Det ska vara en självklarhet att man delar med sig. När man lever tillsammans eller är ett par. Det som funkar för oss är öppen och rak kommunikation: det vill säga prata om pengar, prata om utgifter, inkomster och känslor. </p><p></p><p>Om jag vore du, prata med din partner om hur du upplever situationen. Det kan också vara lämpligt för din sambo att få vetskap om vad spelberoende/missbruk innebär. Hur känner dig när du betalar så mycket och försöker få rättsida på ekonomin och få bukt på din spelmissbruks impulser. Berätta om din kamp och vad det innebär. Berätta om vad som gör dig glad och lycklig. Om ni pratar om känslorna tror jag att ni kanske kommer närmare varandra. Det är i början svårt att prata om vissa saker, men försök i alla fall.</p><p>Dessutom har du alltid ett val, du kan vara kvar hos din partner eller gå. Du behöver inte stanna,om hen inte förstår din situation eller har lust att hjälpa dig. Men jag tror om hen verkligen älskar dig så kommer hen att förstå. </p><p>Det kommer kanske ta lite tid, men ha tålamod, ge inte upp eller gå vidare om du känner att det inte funkar. </p><p></p><p>Ni kan säkerligen komma överens om hur ni ska lägga upp ekonomin om ni börjar prata om den.</p><p></p><p>Bra jobbat förresten, fortsätt så! Jag hoppas du aldrig mer spelar!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Vändaskuttan, post: 183362, member: 5134"] Hej du, Hej, jag förstår inte riktigt hur man kan leva med en person som man inte delar med sig. Nu kanske det är så att jag är dumsnäll. Min partner är i dagsläget enbart hemma. Vi kom överens om eftersom min partner blev väldigt sjuk på sitt gamla jobb och mådde väldigt dåligt. Kom jag med ett förslag om att jag står för hyra, mat, el, försäkringar osv och allt min partner stannar hemma, tills hen mår bättre. Nu är det tre år senare och min partner mår bättre. Jag skickar varje månad över pengar som hen får använda hur såsom behagar. Jag tycker det är pinsamt att hen ska behöva fråga efter pengar. Det ska vara en självklarhet att man delar med sig. När man lever tillsammans eller är ett par. Det som funkar för oss är öppen och rak kommunikation: det vill säga prata om pengar, prata om utgifter, inkomster och känslor. Om jag vore du, prata med din partner om hur du upplever situationen. Det kan också vara lämpligt för din sambo att få vetskap om vad spelberoende/missbruk innebär. Hur känner dig när du betalar så mycket och försöker få rättsida på ekonomin och få bukt på din spelmissbruks impulser. Berätta om din kamp och vad det innebär. Berätta om vad som gör dig glad och lycklig. Om ni pratar om känslorna tror jag att ni kanske kommer närmare varandra. Det är i början svårt att prata om vissa saker, men försök i alla fall. Dessutom har du alltid ett val, du kan vara kvar hos din partner eller gå. Du behöver inte stanna,om hen inte förstår din situation eller har lust att hjälpa dig. Men jag tror om hen verkligen älskar dig så kommer hen att förstå. Det kommer kanske ta lite tid, men ha tålamod, ge inte upp eller gå vidare om du känner att det inte funkar. Ni kan säkerligen komma överens om hur ni ska lägga upp ekonomin om ni börjar prata om den. Bra jobbat förresten, fortsätt så! Jag hoppas du aldrig mer spelar! [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Relation och spelmissbruk..
Topp