Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Regressrätt mot fd partner
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="tretorn76" data-source="post: 410522" data-attributes="member: 10144"><p>Hej! Sitter i en sits nu när jag tidigare varit utsatt för våld i nära relationer av min expartner, med även ekonomiskt våld. Jag gick med på att ta vara medlåntagare på ett blancolån med en avbetalningstid på 10 år, inget avtal skrevs oss emellan. Det återstår ca 8,5 år kvar på lånet och under de sista 10 månaderna har expartnern slutat betala och jag har fått stå på hela delen för att inte jag själv ska hamna hos KFM. Banken är inte intresserade av att hjälpa mig alls, och troligtvis skulle inte min expartner få låna heller och struntar i att betala trots uppmaning. Jag gick därför till KFM med den första armorteringen som partnern inte betalade och efter 4 månader hade de fått tag i hen och hen bestred skulden med hänvisning til att hen inte hade råd. Vet att jag har rätt till regress, men då måste jag gå till Tingsrätt för att få hjälp. Och jag antar jag bara kan söka regress på den halva delen som expartnern inte betalat? Problemet är att tack vare den stora amorteringen så går knappt min egen ekonomi ihop. Jag har inte ekonomisk möjlighet att anlita en jurist för detta och hemförsäkringen täcker inte detta i rättsskyddet. Har inte råd att betala ansökningsavgfiten till TR heller och är livrädd att om jag väl skulle vinna målet och få skulden fastställd, kommer det även att gälla framtida inbetalningar? Vad händer om partnern inte kan betala trots en vinnande dom, blir jag tvungen att ta juristkostnaderna i praktiken? KFM kan inget göra något så länge jag inte har en dom på det. Har funderat på att försöka ta ett lån med bättre villkor, men då kommer inte expartnerns namn att stå på det och jag kan väl i så fall inte söka regress på det heller? Många tankar när man sitter i rävsaxen...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="tretorn76, post: 410522, member: 10144"] Hej! Sitter i en sits nu när jag tidigare varit utsatt för våld i nära relationer av min expartner, med även ekonomiskt våld. Jag gick med på att ta vara medlåntagare på ett blancolån med en avbetalningstid på 10 år, inget avtal skrevs oss emellan. Det återstår ca 8,5 år kvar på lånet och under de sista 10 månaderna har expartnern slutat betala och jag har fått stå på hela delen för att inte jag själv ska hamna hos KFM. Banken är inte intresserade av att hjälpa mig alls, och troligtvis skulle inte min expartner få låna heller och struntar i att betala trots uppmaning. Jag gick därför till KFM med den första armorteringen som partnern inte betalade och efter 4 månader hade de fått tag i hen och hen bestred skulden med hänvisning til att hen inte hade råd. Vet att jag har rätt till regress, men då måste jag gå till Tingsrätt för att få hjälp. Och jag antar jag bara kan söka regress på den halva delen som expartnern inte betalat? Problemet är att tack vare den stora amorteringen så går knappt min egen ekonomi ihop. Jag har inte ekonomisk möjlighet att anlita en jurist för detta och hemförsäkringen täcker inte detta i rättsskyddet. Har inte råd att betala ansökningsavgfiten till TR heller och är livrädd att om jag väl skulle vinna målet och få skulden fastställd, kommer det även att gälla framtida inbetalningar? Vad händer om partnern inte kan betala trots en vinnande dom, blir jag tvungen att ta juristkostnaderna i praktiken? KFM kan inget göra något så länge jag inte har en dom på det. Har funderat på att försöka ta ett lån med bättre villkor, men då kommer inte expartnerns namn att stå på det och jag kan väl i så fall inte söka regress på det heller? Många tankar när man sitter i rävsaxen... [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Regressrätt mot fd partner
Topp