Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Reavinstskatt och kommande löneutmätning

Jag har en fråga . Jag kommer ju få
Löneutmätning om ett tag och eftersom det blir så innebär det således att jag likströms min reavinstskatt från förra årets bostads försäljning . Skatten är 240.000kr. Min fråga är jag ssk ar 15000kr av de så vad händer om
Jag betalar in 225000kr och det sak as 15000kr. ? Vad händer i förhållande till löneutmätning och att jag ska ansöka om skuldsanering om jag har skatteskuld på 15000kr? Men de ser att övriga 225000 är betalda .

Menar om de 15000 läggs in på löneutmätning ev sanering ? Undrar oxå om det ställer mig i ett sämre läge just för att det är skatteskuld ?

Alternativt ta ut de 240000 stoppa i madrass och ha under löneutmätningen ? LOL

Alternativt ta ut de 240000 stoppa i madrass och ha under löneutmätningen ? LOL
Det är nog det sämsta alternativet om du tänkt söka sanering. Då har du inte gjort allt för att betala av dina skulder.

Det är nog det sämsta alternativet om du tänkt söka sanering. Då har du inte gjort allt för att betala av dina skulder.
Ja jag vet . Mest ironiskt . Locks de tanke bara o ha en buffert . Menar nångång borde man ju få sanering ändå eller ?

Om man betalar de andra skulderna då med skattepengarna ? Näe sak samma i slutändan va ?

Grejen är att på ls hemsida står det ändå
Att skatteskulder är oreciiiiis som alla andra skulder man har o läggs in i löneutmätning el sanering .

Ja jag vet . Mest ironiskt . Locks de tanke bara o ha en buffert . Menar nångång borde man ju få sanering ändå eller ?
Att få skuldsanering är ingen rättighet.. Och så mkt i skuld till skatteverket kan sätta stopp. Det har hänt personer här på forumet.

Att få skuldsanering är ingen rättighet.. Och så mkt i skuld till skatteverket kan sätta stopp. Det har hänt personer här på forumet.
Ok om jag då betalar in de 225000kr men saknar 15000kr så är völ det inte samma fara då
?

Det beror ju på varför man har skatteskulder. Inte bara ATT man har det. Och så helhetsbedömningen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp