Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Råkat betala dubbelt till inkasso och Kronofogden – vad gör jag nu?

Har haft en rörig tid med inkasso och kfm. Nu löser det sig och jag betalar in på mitt skuldsaldo hos kfm. Loggar in på alla inkassobolag och betalar in allt där med. Men inser ju nu, många blev ju dubbelt? Det som ligger som skuldsaldo hos kfm syns ju även ff hos inkasso. Vad händer nu? Vilka betalar tillbaka? Inkasso eller kfm? Antar inkasso?

Det brukar sätta sig inom några dagar i systemen när pengarna kommit in. Då kan man maila inkasso ett återbetalningsärende och med transaktionsbevis att man råkat betala dubbelt till KF och Inkasso och dom verifierar sen att dom fått in dubbelt. Det är inkasso som ska betala tillbaka efter pengarna fördelats till inkasso, KF driver bara in skulder åt dom.

Senast ändrad:
Det brukar sätta sig inom några dagar i systemen när pengarna kommit in. Då kan man maila inkasso ett återbetalningsärende och med transaktionsbevis att man råkat betala dubbelt till KF och Inkasso och dom verifierar sen att dom fått in dubbelt. Det är inkasso som ska betala tillbaka efter pengarna fördelats till inkasso, KF driver bara in skulder åt dom.

Jag hoppas verkligen att detta handlar om ett ärligt misstag och att det inte är planerat bedrägeri mot din man som hjälpt dig vi pratar om här (då det är flera dubbelbetalningar det handlar om).

- Att du har visat alla skulder till honom (hos KFM och Inkasso, utan att förklara att vissa är samma skulder) - Att han sen har lagt över pengar dig för att hjälpa dig betala bort dom, du har betalat in dom och visat han kvitto på att är betalt - Men med en plan att få tillbaka pengar för det du betalat dubbelt utan att meddela han.
Nu är jag inte med? Bedrägeri? Min man har inte hjälpt mig med några pengar?

Nu är jag inte med? Bedrägeri? Min man har inte hjälpt mig med några pengar?
Tänkte på andra tråden där du skrev att du skulle berätta för din man och ta hjälp av han och skulderna var stora som gått vidare så inte huset utmätts. oavasett - första delen av svaret är svaret på frågan

Tänkte på andra tråden där du skrev att du skulle berätta för din man och ta hjälp av han och skulderna var stora som gått vidare så inte huset utmätts. oavasett - första delen av svaret är svaret på frågan
Jo jag har berättat och det är han som betalt in dubbelt. Ingen av oss har varken varit hos inkasso eller kfm innan. Och pengarna har vi fått på annat håll. Jag tackar för att du tror jag begår bedrägeri.

Det har jag aldrig sagt att jag trott. Då läste du fel.

Jag blev fundersam när du skrev att du gjort flera dubbla betalningar och inte en felbetalning. Det brukar inte hända
Det hände eftersom vi inte förstod att skulden trots att den fanns på kfm skuldsaldo även låg kvar hos inkasso. Vi betalde både allt t kfm och sen gick vi in och betalade allt vi hittade på inkasso.
Du antog nog ändå att jag lurade min man. Du kunde tagit reda på fakta innan du hävde ur dig en sådan anklagelse.

Det hände eftersom vi inte förstod att skulden trots att den fanns på kfm skuldsaldo även låg kvar hos inkasso. Vi betalde både allt t kfm och sen gick vi in och betalade allt vi hittade på inkasso.
Du antog nog ändå att jag lurade min man. Du kunde tagit reda på fakta innan du hävde ur dig en sådan anklagelse.
Är det mindre skulder fattar jag att det kan vara lätt hänt.

Men är det större skulder på 100.000 eller 500.000 så brukar det inte finnas att pengar att betala dom 2 gånger om.

Och man brukar inte heller av misstag lyckas betala större skulder 2 gånger om, speciellt inte flera av dom.

Att man exempelvis betalar 150.000 åt santander via inkasso sen 150.000 till åt santander via kfm.
Sen göra samma misstag med remember på 100.000 via inkasso och 100.000 via kfm - vipps har man av misstag både råkat få loss 250.000 mer än man behövde och råkat betala 250.000 kr mer än man behövde bara sådär. Sen kommer dom 250.000 kr man fått loss för mycket tillbaka till kontot.

Jag har inte anklagat dig för att vara glasklar. Men du kanske kan förstå varför det i mitt huvud väcker tankar.

Men det löser sig med återbetalningen. Det är inkasso som ska betala tillbaka, inte kfm

Senast ändrad:
Är det mindre skulder fattar jag att det kan vara lätt hänt.

Men är det större skulder på 10.000 eller 500.000 så brukar det inte finnas att pengar att betala dom 2 gånger om.

Och man brukar inte heller av misstag lyckas betala större skulder 2 gånger om, speciellt inte flera av dom.

Att man exempelvis betalar 150.000 åt santander via inkasso sen 150.000 till åt santander via kfm.
Sen göra samma misstag med remember på 100.000 via inkasso och 100.000 via kfm - vipps har man av misstag både råkat få loss 250.000 mer än man behövde och råkat betala 250.000 kr mer än man behövde bara sådär. Sen kommer dom 250.000 kr man fått loss för mycket tillbaka till kontot.

Jag har inte anklagat dig för att vara glasklar. Men du kanske kan förstå varför det i mitt huvud väcker tankar.

Men det löser sig med återbetalningen. Det är inkasso som ska betala tillbaka, inte kfm
Detta är mindre summor på 12-25 tusen.

Uppdatering! Inkasso skickade tillbaka pengarna till kronofogden. Någon som vet hur de sedan betalar ut?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp