Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Råd över hur jag ska ta mig framåt
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="vadskajaggora" data-source="post: 227077" data-attributes="member: 5867"><p>Hej och tack för input!</p><p></p><p>Egentligen har du rätt i det med facket, med mitt fack så får jag en FANTASTISK inkomst-försäkring vid arbetslöshet utöver a-kassan.</p><p>Meeeeeen... Jag jobbar också i ett extremt bristyrke samt i offentlig sektor och är inte det minsta orolig för min anställning så fackligt medlemskap kanske inte är en nödvändighet (Samtidigt får vi väl avdrag på skatten om jag inte är helt ute och cyklar?)</p><p>Flytta till billigare går inte(Mitt boende blir snart billigare, då jag efter December blir av med parkeringsplats och går ner cirka 700 i kostnad), av den simplare anledningen att om jag ska ha billigare bostad kommer jag hamnar i ett område där jag behöver bil, vilket kommer i slutändan innebära mer pengar än vad jag lägger idag.</p><p>Gymmet kommer sägas upp när avtalet går ut (vill jag "pausa" avtalet kostar det tyvärr 300:- och gäller bara två månader) även om jag egentligen behöver det för att fortsätta hålla min fysiska och mentala hälsa på bra punkt.</p><p></p><p>Ska se över det du säger om att betala försäkringar årsvis, tillsammans med tidigare råd i tråden om att byta djurförsäkring till en ny som har bra villkor men kommer att vara lite billigare.</p><p></p><p></p><p></p><p>Har börjat göra det!</p><p>Hittat en hel del som inte används och ändå kan ge en OK peng, kommer gå direkt in till att betala någon skuld.</p><p></p><p></p><p>Framförallt så sitter jag just nu och försöker förhandla med mina långivare.</p><p>I princip alla har sagt nej förutom <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/2" target="_blank">Ferratum</a> som sagt att ifall jag slutar betala och min skuld sägs upp, så kommer de kunna erbjuda mig räntefri avbetalning(De kommer ge detta erbjudande innan de skickar till inkasso). Samt har <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/66" target="_blank">Bank Norwegian</a> sagt att jag ska skicka in alla mina ekonomiska uppgifter så kan vi se över ifall räntan går sänka.</p><p>Alla som sagt nej kommer hamna hos inkasso, där jag kommer ha en bättre chans att förhandla.</p><p></p><p>Vill bara hamna i en situation där jag har en månadskostnad som går att hålla, då mina faktiska månadsutgifter privat är väldigt låga.</p><p>Väntar fortfarande på svar ifrån vissa.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="vadskajaggora, post: 227077, member: 5867"] Hej och tack för input! Egentligen har du rätt i det med facket, med mitt fack så får jag en FANTASTISK inkomst-försäkring vid arbetslöshet utöver a-kassan. Meeeeeen... Jag jobbar också i ett extremt bristyrke samt i offentlig sektor och är inte det minsta orolig för min anställning så fackligt medlemskap kanske inte är en nödvändighet (Samtidigt får vi väl avdrag på skatten om jag inte är helt ute och cyklar?) Flytta till billigare går inte(Mitt boende blir snart billigare, då jag efter December blir av med parkeringsplats och går ner cirka 700 i kostnad), av den simplare anledningen att om jag ska ha billigare bostad kommer jag hamnar i ett område där jag behöver bil, vilket kommer i slutändan innebära mer pengar än vad jag lägger idag. Gymmet kommer sägas upp när avtalet går ut (vill jag "pausa" avtalet kostar det tyvärr 300:- och gäller bara två månader) även om jag egentligen behöver det för att fortsätta hålla min fysiska och mentala hälsa på bra punkt. Ska se över det du säger om att betala försäkringar årsvis, tillsammans med tidigare råd i tråden om att byta djurförsäkring till en ny som har bra villkor men kommer att vara lite billigare. Har börjat göra det! Hittat en hel del som inte används och ändå kan ge en OK peng, kommer gå direkt in till att betala någon skuld. Framförallt så sitter jag just nu och försöker förhandla med mina långivare. I princip alla har sagt nej förutom [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/2"]Ferratum[/URL] som sagt att ifall jag slutar betala och min skuld sägs upp, så kommer de kunna erbjuda mig räntefri avbetalning(De kommer ge detta erbjudande innan de skickar till inkasso). Samt har [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/66"]Bank Norwegian[/URL] sagt att jag ska skicka in alla mina ekonomiska uppgifter så kan vi se över ifall räntan går sänka. Alla som sagt nej kommer hamna hos inkasso, där jag kommer ha en bättre chans att förhandla. Vill bara hamna i en situation där jag har en månadskostnad som går att hålla, då mina faktiska månadsutgifter privat är väldigt låga. Väntar fortfarande på svar ifrån vissa. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Råd över hur jag ska ta mig framåt
Topp