Gäller alla lån utan säkerhet. Oavsett när dem är tagna.Vet vi om det finns en chans att det enbart gäller nytagna lån efter ändringen träder i kraft?
Jag har fortfarande svårt att smälta att partierna är beredda göra det tuffare ekonomiskt för oss redan högt belånade.
Rädd att få många nya kunder?Jag har inga större problem med ändringen, men införandet skulle jag hellre sett att det omfattade lån som tas efter ett visst datum...
Rädd att få många nya kunder?
Rädd och rädd, det är inte mycket som är positivt med att behöva släppa lån till kfm.
Jag tycker det inte är så schyst att ändra förutsättningarna för ingånga avtal.
Jag har inte påstått att avtalen är med riksdagen eller regeringen.Är det inte långivarna det finns ett avtal med? Dvs. inte med regeringen eller riksdagen. Instämmer i att det borde införas på nya lån efter ett specifikt datum, inte befintliga.
Handlar väl om att man innan man skrev på låneavtalet har räknat med att få ett visst ränteavdrag och nu kommer det utebli. Vilket kan leda till ekonomiska svårigheter.Är det inte långivarna det finns ett avtal med? Dvs. inte med regeringen eller riksdagen. Instämmer i att det borde införas på nya lån efter ett specifikt datum, inte befintliga.