Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Rädd för att släpp skulder

Hej!
Ni som har löneutmätning, vad jobbar ni på för ställen? Litet företag? Stort företag? Jag jobbar på ett mindre företag och är rädd för att alla ska veta att man har löneutmätning om jag kommer dit! Och att någon delgivningsman ska komma till jobbet
Många som råkat ut för det? Har sökt skuldsanering på nytt men får jag avslag så måste jag nog släppa allt.

Jag hade utmätning för ett antal år sedan. Jobbar på ett stort företag. Kände inte till det då men tydligen har löneenheten sekretess och får inte ens sprida uppgiften till chefer. Har dock inte kollat upp om det stämmer. Kan föreställa mig att det blir lite annorlunda om man jobbar på ett litet företag, även om det inte borde vara så.

Min chef godkänner lönerna så känns som han borde få reda på det i så fall,

Om du redan inte provat, borde du i så fall inte undersöka om du kan få skuldsanering så kan du hantera betalning till kfm på eget bevåg. På så att hålls AG utanför.

Jag jobbar i kommunen. Vet inte om min chef vet något om det. Hon har i alla fall inte sagt något till mig.

Kan inte svara för hur löneutbetalning i allmänhet administreras, men chefer attesterar normalt sett din tidrapportering men behöver nödvändigtvis inte se den faktiska månatliga utbetalningen (även om chefen har koll på din månadslön eftersom hen troligtvis satt den).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp