Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Rädd - berätta igen...

Livrädd. Hur samlar mannkraft att berätta ännu en gång att man spelat bort 100tusentals kronor under år. När man lovat att aldrig göra de igen?
Tänk om de hatar mig. Tänk om jag blir lämnad av min sambo ?
Tänk om mina föräldrar hatar mig?
Jag kommer såra så många..

Jag ORKAR inte med ångesten mer. Men ja är så jävla jävla rädd. Så rädd att jag skakar..

Urs så hemskt att läsa, hade samma känsla för 3 år sedan... har du spärrat dig? Skriv ett brev och lämna om du inte orkar berätta

Urs så hemskt att läsa, hade samma känsla för 3 år sedan... har du spärrat dig? Skriv ett brev och lämna om du inte orkar berätta
Jag vill berätta face to face.. jag funderade på självmord häromdagen men ja älskar mina barn för mycket

Snälla snälla hjälp mig få kraft att våga.. har inte spärrat mig ja hoopas varje gång på vinsten som ska rädda mig från detta

Första steget mot förändring är att inse atr man har problem och måste ändra beteende. Alla funkar olika men kanske kan det hjälpa dig en bit på väg att visa din familj att du faktiskt förstår vad du gjort, att du har sökt hjälp vilket du i såfall måste göra och att du har en plan för den ekonomiska delen i det, kanske kan skuldrådgivare på kommunen eller bank hjälpa. Tror din familj tar det bättre om du visar att du menar allvar och är aktiv i att få till en förändring än om du bara går till dom med denna hemska nyhet.

Oavsett så älskar dina föräldrar dig, även dina barn som behöver dig mest av allt. Visst kan dina föräldrar och man bli besvikna men det är för det du har gjort och inte för den du är.
Vill du inte svika de igen så är det upp till bevis att du inte vill sitta här igen om ett år och skriva samma sak igen. Det som du har gjort har du gjort, det går inte att ändra på det eller vrida klockan tillbaka men du KAN ändra det som blir din historia om ett år from idag så att om ett år kan du skriva att Nu har det gått ett år och jag har inte spelat alls.
Lycka till!

Senast ändrad:
Livrädd. Hur samlar mannkraft att berätta ännu en gång att man spelat bort 100tusentals kronor under år. När man lovat att aldrig göra de igen?
Tänk om de hatar mig. Tänk om jag blir lämnad av min sambo ?
Tänk om mina föräldrar hatar mig?
Jag kommer såra så många..

Dom kanske kommer hata det du gjort med inte dig!

Du är sjuk och behöver ta hjälp av vården samt spärra dig på spelpaus.se

Ärlighet mot andra och dig själv är bästa medicinen för att komma vidare! <3

Steg 1 spärra dig via spelpaus samt alla utländska sajter om du spelar utan licens.
Steg 2. Berätta för dina föräldrar och man, gärna samtidigt så slipper du få samma frågor upprepade ggr (kommer att komma ändå, men då minskar du detta precis i början).
Steg 3. Ta kontakt med vården (vc har blivit mycket bättre är min erfarenhet av att ta detta på allvar). Skicka en remiss till en spelberoende mottagning.
Steg 4. Sätt dig ned tillsammans med din man och/eller dina föräldrar och speca upp alla lån, krediter, avbetalningar etc. För att få helhetsbild av skulderna.

Jag vet hur du känner dig (ofta säger man detta utan att faktiskt veta, men vi är ju många här som har precis samma eller snarlika erfarenheter).
Du är inte ensam <3

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp