Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Qliro kreditupplysning

Vet någon om Qliro tar full UC om man använder sig av tex ”betala inom 14 dagar” eller 30 dagar?

Beror nog lite på belopp, tror dom
Arbetar lite som Svea, vissa dnb sen går de över viss belopp så blir det en uc, ja köpte för 12000 på qliro i somras utan uc men det var då.

Qliro tar enbart creditsafe. Om det är 14 dagars faktura så rapporteras inte skulden in till UC men om du väljer att delbetala skulden så rapporteras skulden till UC.

Så ett köp på faktura 14 dagar är enbart creditsafe.. belopp 1200:- ?? Det skulle varakatastrof för mig om de tog en UC :(

Så ett köp på faktura 14 dagar är enbart creditsafe.. belopp 1200:- ?? Det skulle varakatastrof för mig om de tog en UC :(

Svarar på min egen tråd för info efter samtal med Qliro.

I första hand tas Credtisafe vid köp på faktura 14 dagar. Om Creditsafe skulle ligga nere så tas i stället en UC som då ska vara micro... de säger att denna UC inte ska synas för andra så det bekräftar ju också att det då rör sig om en micro. Dock avrådde de mig att "handla" på kredit om jag absolut inte vill ha en UC tagen på mig så de friköpte sig lite. Men utgångspunkten är att de ska vara Creditsafe på mindre fakturaköp.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp