Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Psykisk ohälsa pga spelberoende.
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LånaUtanPapper" data-source="post: 373645" data-attributes="member: 3402"><p>Finns det mat på bordet?</p><p>Har barnen det okej?</p><p>Mår du och sambon okej bortsett från ekonomin?</p><p>Kan du betala hyran/bostaden?</p><p></p><p>Är svaret ja på dessa 3 frågor så är ändå bara pengar det handlar om ändå och inget är speciellt hopplöst.</p><p>Kanske dags att ändra sina värderingar bara?</p><p></p><p>För mig slapp 90% av ångesten för några år sen när jag insåg att sänka standarden ekonomiskt faktiskt inte var så farligt.</p><p>Kan ändå träffa vänner, familj och leva som alla andra. bortsett från att resor blir svårare, märkeskläder, senaste datorn, större bostad, äter oxfile, får tacka nej till någon fest ibland och roa mig med annat och annat oviktigt skit.</p><p>Utmanade mig själv till att hitta ny hobby. Lyssna på ljudböcker, se fotboll (utan pengar inblandat, förutom en krognota på större matcher ibland), matlagning till bra pris, träning, musik osv, sätta upp en twitter där det händer saker hela tiden. följa nyheter och ekonomi osv.</p><p></p><p>Tog mig några år att inse att det igentligen är småsaker och detaljer som amplifierar ångesten 1000 ggr mer än det faktiskt är värt. Vart riktigt trött liv till jag sa fuck it, det är ändå bara pengar så länge jag har mat på bordet.</p><p>Efter jag kom till den uppfattningen att jag faktiskt bara är begränsad på lyx-saker och vad jag kan unna mig så släppte det mesta för mig. Trots att jag oftast är fattig som en kyrkråtta så mår jag inte mycket sämre för det. Har tvärtom lärt mig vara kreativ på saker vad jag kan se, läsa, göra utan pengar och må bra över det.</p><p></p><p>Kan rekommendera att utmana ditt perspektiv på detta sätt, vad du faktiskt tycker är viktigt och hur mycket av sakerna som du har ångest av faktiskt bara är skitsaker som kan bytas ut. Kan tänka mig att mycket ångest kommer från att bara behöva göra förändringar. Folk är generellt rädd och mår dåligt över förändringar. Men det är endast en inställning som lätt går att ändra på om man vill. När det kommer till mat.</p><p></p><p>Tips:</p><p></p><p>Själv har jag över 100 pack nudlar av dessa i skåpet för 600kr, om mot för modan allt skiter sig. så vet jag att jag klarar mig någon månad utan stress. och tycker förövrigt det är ganska gott.</p><p>595kr för 5 x 24 pack. Det är dessutom godare pasta med kryddblandning och allt enligt mig än det mesta fancy italienskt penne, tagliatelli, tortellini, rigatoni och annat skit för 20 ggr priset</p><p></p><p>[URL unfurl="true"]https://www.matsmart.se/produkt/reeva-snabbnudlar-hot-chicken-24-pack[/URL]</p><p></p><p>Av egen erfarenhet tror jag att ångest handlar mycket om kunna göra helt onödiga saker som man länge hakat upp sig på att göra, men inte kan. Allt som behövs är en enkel förändring av inställning.</p><p>Folk för 100 år sen fick ingen ångest för att dom inte kunde fara till ibiza, ha boss kläder eller äta oxfile 1 gång i veckan. varför ska vi få det? min gammelfarmor/farfar visste knappt vad resa eller senaste maträtterna var för något.</p><p></p><p>Det bästa enligt mig är att få stöd att komma fram till dessa beslut och insikter själv, än att bli övertygad av vården, psykologer och annat folk att komma till insikt med det som man bara tror halft på.</p><p>Men behövs vård så är det så det är. Inget att skämmas för</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LånaUtanPapper, post: 373645, member: 3402"] Finns det mat på bordet? Har barnen det okej? Mår du och sambon okej bortsett från ekonomin? Kan du betala hyran/bostaden? Är svaret ja på dessa 3 frågor så är ändå bara pengar det handlar om ändå och inget är speciellt hopplöst. Kanske dags att ändra sina värderingar bara? För mig slapp 90% av ångesten för några år sen när jag insåg att sänka standarden ekonomiskt faktiskt inte var så farligt. Kan ändå träffa vänner, familj och leva som alla andra. bortsett från att resor blir svårare, märkeskläder, senaste datorn, större bostad, äter oxfile, får tacka nej till någon fest ibland och roa mig med annat och annat oviktigt skit. Utmanade mig själv till att hitta ny hobby. Lyssna på ljudböcker, se fotboll (utan pengar inblandat, förutom en krognota på större matcher ibland), matlagning till bra pris, träning, musik osv, sätta upp en twitter där det händer saker hela tiden. följa nyheter och ekonomi osv. Tog mig några år att inse att det igentligen är småsaker och detaljer som amplifierar ångesten 1000 ggr mer än det faktiskt är värt. Vart riktigt trött liv till jag sa fuck it, det är ändå bara pengar så länge jag har mat på bordet. Efter jag kom till den uppfattningen att jag faktiskt bara är begränsad på lyx-saker och vad jag kan unna mig så släppte det mesta för mig. Trots att jag oftast är fattig som en kyrkråtta så mår jag inte mycket sämre för det. Har tvärtom lärt mig vara kreativ på saker vad jag kan se, läsa, göra utan pengar och må bra över det. Kan rekommendera att utmana ditt perspektiv på detta sätt, vad du faktiskt tycker är viktigt och hur mycket av sakerna som du har ångest av faktiskt bara är skitsaker som kan bytas ut. Kan tänka mig att mycket ångest kommer från att bara behöva göra förändringar. Folk är generellt rädd och mår dåligt över förändringar. Men det är endast en inställning som lätt går att ändra på om man vill. När det kommer till mat. Tips: Själv har jag över 100 pack nudlar av dessa i skåpet för 600kr, om mot för modan allt skiter sig. så vet jag att jag klarar mig någon månad utan stress. och tycker förövrigt det är ganska gott. 595kr för 5 x 24 pack. Det är dessutom godare pasta med kryddblandning och allt enligt mig än det mesta fancy italienskt penne, tagliatelli, tortellini, rigatoni och annat skit för 20 ggr priset [URL unfurl="true"]https://www.matsmart.se/produkt/reeva-snabbnudlar-hot-chicken-24-pack[/URL] Av egen erfarenhet tror jag att ångest handlar mycket om kunna göra helt onödiga saker som man länge hakat upp sig på att göra, men inte kan. Allt som behövs är en enkel förändring av inställning. Folk för 100 år sen fick ingen ångest för att dom inte kunde fara till ibiza, ha boss kläder eller äta oxfile 1 gång i veckan. varför ska vi få det? min gammelfarmor/farfar visste knappt vad resa eller senaste maträtterna var för något. Det bästa enligt mig är att få stöd att komma fram till dessa beslut och insikter själv, än att bli övertygad av vården, psykologer och annat folk att komma till insikt med det som man bara tror halft på. Men behövs vård så är det så det är. Inget att skämmas för [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Psykisk ohälsa pga spelberoende.
Topp