Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Privatleasing Mercedes Finans, hårda?

Är det någon här som nyligen har privatleasat hos Mercedes Finans? Var de hårda eller hur man säger?

Har efter att jag samlade mina lån fått ett betyg på UC 1.4 (Bra)
Total Skuldbörda 810.000kr
Inkomst 2023 - 498.000kr
Inkomst 2024 - 593.900

Jag har precis blivit headhuntad för en tjänst med + 60.000kr i månaden och årlig bonus på 5-20% av årslönen (ett stort internationellt företag)
Så inkomsten för 2025 kommer landa på cirka 810.000kr och kring 780.000-900.000kr framöver.

Har fått ett erbjudande från MB om en bil för 5406kr där services, försäkring samt vinterhjul ingår.

Varför tar du inte dessa pengar 5406 och amorterar bort på lånet? Är det verkligen värt att hyra en splitterny bil istället? Genuin fråga

Varför tar du inte dessa pengar 5406 och amorterar bort på lånet? Är det verkligen värt att hyra en splitterny bil istället? Genuin fråga
Jag förstår verkligen din fråga och tanke bakom den.
Jag har en bisyssla som genererar 8-10.000kr i månaden som jag kommer att lägga oavkortat på lånet, men för att det ska bli hållbart så behövs bil då jag behöver resa kollektivt och just så kostar den en hel del samt så blir dagarna otroligt långa.
Sedan så kommer jag att använda min slutlön som är rätt hög på att amortera också.
Så åter till min huvudfråga, tack!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp