Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Privatleasing med dessa förutsättningar?

Våran bil hemma har pajat tyvärr och min man orkar inte laga upp den mer haha.
Vi går i tankar på att privatleasa en bil för 2500 :- mån. Vinterhjul tillkommer.

Jag har taxerat 100 tusen i årsinkomst förra året och jag börjar jobba på ett annat jobb imorgon så jag får högre lön. Vad tror ni mina förutsättningar är för att privatleasa?
Vi tänkte åka in till bilförsäljaren imorgon och prova. Räcker det med att säga att jag har jobb och tjänar sisådär mycket? Det som gör mig orolig är väl att banken bara ser dessa 100 tusen från förra året, hur vet de att jag jobbar med en högre lön nu?

Min man har en skuld hos Kronofogden så han kan inte ställa sig på den.
Jag har bra förutsättningar känner jag. 5 FF och ett litet privatlån på 14 tusen.
Hjälp oss :)

Senast ändrad:
Våran bil hemma har pajat tyvärr och min man orkar inte laga upp den mer haha.
Vi går i tankar på att privatleasa en bil för 2500 :- mån. Vinterhjul tillkommer.

Jag har taxerat 100 tusen i årsinkomst förra året och jag börjar jobba på ett annat jobb imorgon så jag får högre lön. Vad tror ni mina förutsättningar är för att privatleasa?
Vi tänkte åka in till bilförsäljaren imorgon och prova. Räcker det med att säga att jag har jobb och tjänar sisådär mycket? Det som gör mig orolig är väl att banken bara ser dessa 100 tusen från förra året, hur vet de att jag jobbar med en högre lön nu?

Min man har en skuld hos Kronofogden så han kan inte ställa sig på den.
Jag har bra förutsättningar känner jag. 5 FF och ett litet privatlån på 14 tusen.
Hjälp oss :)
Jag antar att du måste kunna verifiera din nya inkomst. Har du fast anställning från dag 1?

Antar det med. Jag tror väl att det blir provanställning, brukar vara så väl?
Jag mejlade bilförsäljaren och berättade att jag kommer få provanställning, frågade om det var möjligt att leasa och han sa att det inte spelar någon roll så länge man har inkomst. Mejlade Santander också (som är deras finansieringsbolag) och frågade och de kunde inte svara på det utan jag skulle höra av mig till bilförsäljaren.

Det är i regel inte bilhandlaren som nekar/beviljar utan den bank som de sammarbetar med som bestämmer. I ditt fall bör det inte bli något problem om du informerar aktuell bank om din faktiska inkomst

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp