Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Hej,

Min ekonomi är kass just nu och jag behöver ett privatlån för att lösa mina småskulder.

Mina förutsättningar:

Kreditscore: 21,8%
Förfrågningar: 12 st
Lån som syns på UC: 200 000 kr
Lån som inte syns: 150 000kr
Deklarerad inkomst: 50 000kr
Faktisk inkomst som uppdateras i Juni på UC: 370 000 kr

Medsökande förutsättningar:

Inkomst: 600 000 kr
Förfrågningar: 1
Kreditscore: under 1%
Lån: bolån och billån (vet inte exakt vad summan är på dessa)

Jag undrar om det går att söka ett lån på 150 000kr för att lösa mina småskulder med en medsökande med de förutsättningar som jag angivit. Har ni några tips på hur vi ska gå tillväga?

Obs. Min medsökande vill inte stå som huvdlåntagare

Med vänliga hälsningar

Vänta till juni så kanske.

Saknar betydelse vem som är huvudlåntagare bägge är betalningsskyldig för hela lånet.

Egentligen är det märkligt för väljer du att INTE betala ditt lån då blir din medsökande huvudlåntagare för betalar inte han/hon så hamnar ni båda hos KFM.
Med andra ord vill man verkligen inte stå för lånet på grund av säkerhet så är man egentligen säkrare om man gör det :D

Men nog om det, bara en parentes som slog mig.
Utifrån dina förutsättningar så kommer du ALDRIG att få ett lån innan 15:e juni när din inkomst uppdateras, med en inkomst på 50K men Blanco på 200K är det omöjligt.

När din inkomst uppdateras och det står 370.000 där och hyfsat låga 200.000 i Blanco så tror jag faktiskt du kommer att ha en UC-score på kanske 2-3% (jag spekulerar nu) och då tror jag inte ens du behöver medlånetagare.
Så vänta in 15:e juni och då kommer du kunna få lån väldigt lätt.
Rekommenderar www.lendo.se

Edit.
2:a på pucken.

Tack för era svar.

Min medsökandes ekonomi som är så
Pass bra kan alltså inte
På något sätt kompensera för min dåliga ekonomi som syns på min uc? Jag kan ju alltid kompletter med lönespecer och arbetsgivarintyg om det är så

Du kan nog göra ett försök, men som sagt med 50.000 går du inte igenom deras "grund"gallring.
Samtliga låneinstitut har 120.000 som "grundkrav" allt under det tenderar i att direkt ge avslag.

Det du däremot kan prova att göra om du är i extremt stort behov av ett lån är antingen att kontakta Balanzia :
info@balanzia.se berätta läget och bifoga dina lönespecifikationer.

Alternativt Nystartfinans som jag tidigare varnat för,
Vet inte hur akut ditt läge är.

Hej,

Min ekonomi är kass just nu och jag behöver ett privatlån för att lösa mina småskulder.

Mina förutsättningar:

Kreditscore: 21,8%
Förfrågningar: 12 st
Lån som syns på UC: 200 000 kr
Lån som inte syns: 150 000kr
Deklarerad inkomst: 50 000kr
Faktisk inkomst som uppdateras i Juni på UC: 370 000 kr

Medsökande förutsättningar:

Inkomst: 600 000 kr
Förfrågningar: 1
Kreditscore: under 1%
Lån: bolån och billån (vet inte exakt vad summan är på dessa)

Jag undrar om det går att söka ett lån på 150 000kr för att lösa mina småskulder med en medsökande med de förutsättningar som jag angivit. Har ni några tips på hur vi ska gå tillväga?

Obs. Min medsökande vill inte stå som huvdlåntagare

Med vänliga hälsningar

Konsumentkredit hade ett sådan lån som kallas flexlån
Jag fick beviljas detta på 60000kr i 2016 med bara 30tkr deklarerat inkomst.
Och hade ett månadslön på 27000 dåtiden,
Räntan var 18% för detta FLEXLÅN.
Du får prova om lägget är riktigt allvar

Håll ut, det är bara två månader kvar..

Saken är den om jag väntar till Juni så kommer jag att få massvis med betalningsanmärkningar vilket kommer minska lånechanserna avsevärt. Dom här 150 000 som jag vill låna är utspridda på alla möjliga smslåneföretag...

Tack för era svar.

Min medsökandes ekonomi som är så
Pass bra kan alltså inte
På något sätt kompensera för min dåliga ekonomi som syns på min uc? Jag kan ju alltid kompletter med lönespecer och arbetsgivarintyg om det är så

Bankerna beviljar helst på ren maskinell kontroll, det tar tid och kostar pengar att behöva göra manuella kontroller, då är det enkelt uttryckt enklare att avslå och gå vidare i nästa ärende.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp