Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Privatlån för att köpa bil, rimligt?

Hej Allihopa!

Har idag en inkomst på 31.000kr/månad men har bara 200.000kr på deklarationen då jag studerade 5 månader in i 2016.

Är som sagt sugen på att köpa en bil för ca 150-170.000kr som är en entusiastbil vilket gör att värdeminskningen är minimal.'
Ska också tillägga att dessa bilar numera är ganska ovanliga och nu har ett bra exemplar dykt upp.

Mina förutsättningar är:
Kreditbetyg på 0,2/100
Inga förfrågningar/UC
Inga andra lån
Buffert: 80.000kr
Sparar 13.000kr i månaden från lönen och har 3000kr till nöje.

Är det vansinne att ta ett privatlån på ca 110.000kr till den här bilen och ta ca 50.000kr från bufferten?
Vad är rimlig återbetalningstid isåfall, 4-5 år?
Vad kan jag förvänta mig för ränta?

Hej Allihopa!

Har idag en inkomst på 31.000kr/månad men har bara 200.000kr på deklarationen då jag studerade 5 månader in i 2016.

Är som sagt sugen på att köpa en bil för ca 150-170.000kr som är en entusiastbil vilket gör att värdeminskningen är minimal.'
Ska också tillägga att dessa bilar numera är ganska ovanliga och nu har ett bra exemplar dykt upp.

Mina förutsättningar är:
Kreditbetyg på 0,2/100
Inga förfrågningar/UC
Inga andra lån
Buffert: 80.000kr
Sparar 13.000kr i månaden från lönen och har 3000kr till nöje.

Är det vansinne att ta ett privatlån på ca 110.000kr till den här bilen och ta ca 50.000kr från bufferten?
Vad är rimlig återbetalningstid isåfall, 4-5 år?
Vad kan jag förvänta mig för ränta?

Med dina förutsättningar skulle jag nog testa Toppenlånet från Nordnet. De ger bra villkor till låntagare med god och välskött ekonomi. Tror säkert att du kan låna 100-150 000 och få under 4% ränta.
Rimlig återbetalningstid bestämmer du själv förstås. Det finns ett reglage på hemsidan där du kan se ungefärlig månadskostnad vid olika lånebelopp och återbetalningstider.
Du bör kunna få en så pass låg månadskostnad att du har råd att amortera och ändå fortsätta bygga upp din buffert. Lycka till!

Med dina förutsättningar skulle jag nog testa Toppenlånet från Nordnet. De ger bra villkor till låntagare med god och välskött ekonomi. Tror säkert att du kan låna 100-150 000 och få under 4% ränta.
Rimlig återbetalningstid bestämmer du själv förstås. Det finns ett reglage på hemsidan där du kan se ungefärlig månadskostnad vid olika lånebelopp och återbetalningstider.
Du bör kunna få en så pass låg månadskostnad att du har råd att amortera och ändå fortsätta bygga upp din buffert. Lycka till!

Tack för svar!
Som sagt, deklarerad inkomst är ca 200.000kr då jag studerade halva 2016 och Nordnet kräver en inkomst på 250.000kr vilken jag inte har i deklarationen.

Tack för svar!
Som sagt, deklarerad inkomst är ca 200.000kr då jag studerade halva 2016 och Nordnet kräver en inkomst på 250.000kr vilken jag inte har i deklarationen.
Har du fast anställning?
Jag kan ha fel men jag tror inte att Nordnet kräver specifikt en deklarerad inkomst på 250 000. Dvs om du kan styrka din inkomst med anställningsavtal och lönespecifikation så visar du ju din faktiska inkomst som överstiger deras gräns med råge.
De granskar alla ansökningar manuellt så du får inte ett autonej bara för att din UC visar 200'

ja jag har fast anställning.
Ska skicka ett mail till dom och se va dom säger, tack så mycket för tipset!

Jag känner folk som har billån på 2% ränta och det har dom nog via bilfirmor.

Hade jag varit du hade jag nog sparat för jag hatar lån!

Annars kör du billån med 2% ränta och månadssparar på fonder och bättr avkastning där

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp