Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Privat skuld utmätning

Hej, kommer släppa ca 800.000kr till kronkalle, mycket har redan gått till inkasso. Är skyldig mina föräldrar ytterligare 300.000kr, om de skickar det till kronofogden får de också en summa varje månad från min lön eller prioriteras bankskulderna först och de får ingenting förens de är klara?

Tack för svar
Mvh

Jodå. Om du läser så ser du att det beskriver vad dem behöver göra för att få ta del av din utmätning.

Jodå. Om du läser så ser du att det beskriver vad dem behöver göra för att få ta del av din utmätning.
Nej men det tar ca 30 sekunder att googla.

”Det vi utmäter fördelar vi mellan de du är skyldig pengar, i proportion till respektive skulds storlek. Vissa skulder har dock högre prioritet än andra, exempelvis

• underhållsbidrag
  • skatter
  • böter
  • skadestånd på grund av brott.”

Är väl schysstare att bara ge ett rakt svar? Allt går att hitta på nätet så isåfall kan ju forumet läggas ner.

Nej, bankskulder har inte prioritet. Jag hade privat skuld och den personen fick pengar proportionerligt efter totala skuldbördan

Är väl schysstare att bara ge ett rakt svar? Allt går att hitta på nätet så isåfall kan ju forumet läggas ner.

Nej, bankskulder har inte prioritet. Jag hade privat skuld och den personen fick pengar proportionerligt efter totala skuldbördan
Jag har gett ett rakt svar genom att säga vilka skulder som är prioriterade…

Dina föräldrar får betalt delar med banken. Har du 200 till päronen och 200 till banken så delas der jämt de pengar som kommer in på löneutmätning, är skulderna olika stor blir det procentuellt fördelat.
Får du skatteskulder och en del annat får föräldrarna vänta till skatteverket fått sitt.

Dina föräldrar får betalt delar med banken. Har du 200 till päronen och 200 till banken så delas der jämt de pengar som kommer in på löneutmätning, är skulderna olika stor blir det procentuellt fördelat.
Får du skatteskulder och en del annat får föräldrarna vänta till skatteverket fått sitt.
Är det bara skatteskulder som är prioriterade?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp