Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Privat lån till Kronofogden?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="655321" data-source="post: 91324" data-attributes="member: 3884"><p>Sambon har blivit ombedd av KF att samla ihop alla lån inkl privata, och detta omfattar även lånet jag tog åt henne. Eller rättare sagt, som jag tog själv men valde att hjälpa henne ur en ekonomisk knipa. Hon säger jag ska ringa till lånegivaren och förklara läget och se om det går att ta med till KF. Vad kan jag förvänta mig?</p><p></p><p>Ska jag typ fråga om de kan skriva över skulden till henne eftersom pengarna gått till att finansera hennes knipa och det är hon som betalat av skulden hittils, från sitt konto dessutom. Men är det inte samma som att be dem skriva över skulden till KF eftersom det blir i princip det de gör? Kommer de bli snea och vägra? </p><p></p><p>Finns ju uppgifter i bankhistoriken att jag överfört summan till henne och att hon betalat månadsvis från sitt konto, alltså att jag inte ens använt lånet. Men det friar väl inte mig från eget ansvar direkt. Enda jag kan tänka mig är att jag hamnar i knipa för jag "lånat åt nån annan" men jag kan ju då också säga att det inte var min mening utan att jag fattade det beslutet efteråt eftersom jag ville hjälpa henne, vilket också är sant om jag minns rätt. Var ett tag sen.</p><p></p><p>Jag har från början haft muntlig överenskommelse med min sambo att hon får sköta det lånet själv fastän jag tagit det, och det har hon gjort och hon kommer inte avsäga sig det ansvaret heller.... men vad är nästa steg liksom?</p><p></p><p>Kan vi bara skriva ett eget kontrakt nu om vad vi kommit överens om, och ta till KF? Blir det giltigt/bindande? Man tänker ju om det är bindande men muntliga överenskommelser så borde ju en fysisk sådan slå spiken i kistan på det hela?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="655321, post: 91324, member: 3884"] Sambon har blivit ombedd av KF att samla ihop alla lån inkl privata, och detta omfattar även lånet jag tog åt henne. Eller rättare sagt, som jag tog själv men valde att hjälpa henne ur en ekonomisk knipa. Hon säger jag ska ringa till lånegivaren och förklara läget och se om det går att ta med till KF. Vad kan jag förvänta mig? Ska jag typ fråga om de kan skriva över skulden till henne eftersom pengarna gått till att finansera hennes knipa och det är hon som betalat av skulden hittils, från sitt konto dessutom. Men är det inte samma som att be dem skriva över skulden till KF eftersom det blir i princip det de gör? Kommer de bli snea och vägra? Finns ju uppgifter i bankhistoriken att jag överfört summan till henne och att hon betalat månadsvis från sitt konto, alltså att jag inte ens använt lånet. Men det friar väl inte mig från eget ansvar direkt. Enda jag kan tänka mig är att jag hamnar i knipa för jag "lånat åt nån annan" men jag kan ju då också säga att det inte var min mening utan att jag fattade det beslutet efteråt eftersom jag ville hjälpa henne, vilket också är sant om jag minns rätt. Var ett tag sen. Jag har från början haft muntlig överenskommelse med min sambo att hon får sköta det lånet själv fastän jag tagit det, och det har hon gjort och hon kommer inte avsäga sig det ansvaret heller.... men vad är nästa steg liksom? Kan vi bara skriva ett eget kontrakt nu om vad vi kommit överens om, och ta till KF? Blir det giltigt/bindande? Man tänker ju om det är bindande men muntliga överenskommelser så borde ju en fysisk sådan slå spiken i kistan på det hela? [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Privat lån till Kronofogden?
Topp