Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Plus1 lån trots skulder hos Kronofogden – krävs alltid medsökande?

Jag har skulder hos kronofogden på 350.000 och 20+ anmärkningar. Har noll förfrågningar på UC.
För några dagar sen gjorde jag en ansökan på enklare.se bara för jag ville se om jag fick något och fick då ett erbjudande på 490.000 ifrån plus1. Det framgick inte att man måste ha en medsökande men läser man på plus1 hemsida så kräver de en medsökande. Känns som en standardgrej de gör och sen avslår. Någon mer erfarenhet av dem?

Jag har skulder hos kronofogden på 350.000 och 20+ anmärkningar. Har noll förfrågningar på UC.
För några dagar sen gjorde jag en ansökan på enklare.se bara för jag ville se om jag fick något och fick då ett erbjudande på 490.000 ifrån plus1. Det framgick inte att man måste ha en medsökande men läser man på plus1 hemsida så kräver de en medsökande. Känns som en standardgrej de gör och sen avslår. Någon mer erfarenhet av dem?
Det är ett standard erbjudande på 490 k. Alla får det. Oavsett. Du kommmer 1000000000% krävas på medsökande med såna skulder hos kronofogden.

Min sambo har Plus1 utan medsökande.

Hade ingen skuld hos KFM hade dock anmärkning då när det begav sig.

Lägre belopp dock

Det där låter som ett automatiskt förhandsbesked baserat på väldigt begränsad information. Förmedlare som Enklare kan ibland visa “erbjudanden” innan full kreditprövning är gjord, och när långivaren sedan ser skulder hos Kronofogden och många anmärkningar så blir det i praktiken alltid avslag, särskilt om de dessutom kräver medsökande. Så ja, det är ganska vanligt att det ser lovande ut först men inte håller hela vägen. I din situation är det tyvärr väldigt svårt att få lån utan att först lösa skulderna eller få en stabil medsökande.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp