Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Planera in i framtiden - sin egen begravning ...
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HallonGroda" data-source="post: 80364" data-attributes="member: 4024"><p>Jag vet att detta är förmodligen en aning horribelt för en del men, jag undrar om någon annan har planerat sin begravning utifrån perspektivet att man de facto är överskuldsatt och verkligen inte vill att någon familjemedlem ska sitta och gå igenom ens dödsbo?</p><p></p><p>Jag är som sagt var överskuldsatt så det heter duga (1 000 000 kr plus skulden till CSN). Har just precis börjat låta allt gå till KFM då jag har noll och inga möjligheter att betala mina lån. Det som dock hela tiden finns i mitt bakhuvud (utöver det med att jag just nu står på randen till total ekonomisk kollaps) är detta med begravning och allt runt omkring. Och nej, jag planerar inte att ta livet av mig men, fakta är ju att man kan dö närsomhelst. Går ju inte att undkomma.</p><p></p><p>Jag vet att Vita Arkivet på Fonus och liknande på andra begravningsfirmor finns - men, det avser ju mest själva begravningen. Jag vill ju även ha det svart på vitt någonstans att boutredning, dödsboförvaltning, bouppteckning, arvskifte och allt vad det nu heter utförs av utomstående. Att verkligen INGEN från min familj blandar sig in i saken.</p><p>Kan ibland känna en ren frustration över att jag inte kan få kontroll över just denna bit - att om jag dör så kommer den familj som bor över 100 mil bort och som jag har lite till inga känslomässiga band till att få veta allt om mig och mitt liv.</p><p></p><p>Så - har någon tagit steget och gjort denna planering fullt ut. Om - hur gjorde ni?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HallonGroda, post: 80364, member: 4024"] Jag vet att detta är förmodligen en aning horribelt för en del men, jag undrar om någon annan har planerat sin begravning utifrån perspektivet att man de facto är överskuldsatt och verkligen inte vill att någon familjemedlem ska sitta och gå igenom ens dödsbo? Jag är som sagt var överskuldsatt så det heter duga (1 000 000 kr plus skulden till CSN). Har just precis börjat låta allt gå till KFM då jag har noll och inga möjligheter att betala mina lån. Det som dock hela tiden finns i mitt bakhuvud (utöver det med att jag just nu står på randen till total ekonomisk kollaps) är detta med begravning och allt runt omkring. Och nej, jag planerar inte att ta livet av mig men, fakta är ju att man kan dö närsomhelst. Går ju inte att undkomma. Jag vet att Vita Arkivet på Fonus och liknande på andra begravningsfirmor finns - men, det avser ju mest själva begravningen. Jag vill ju även ha det svart på vitt någonstans att boutredning, dödsboförvaltning, bouppteckning, arvskifte och allt vad det nu heter utförs av utomstående. Att verkligen INGEN från min familj blandar sig in i saken. Kan ibland känna en ren frustration över att jag inte kan få kontroll över just denna bit - att om jag dör så kommer den familj som bor över 100 mil bort och som jag har lite till inga känslomässiga band till att få veta allt om mig och mitt liv. Så - har någon tagit steget och gjort denna planering fullt ut. Om - hur gjorde ni? [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Planera in i framtiden - sin egen begravning ...
Topp