Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Pensions-stress (kom gärna med råd)
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Myra" data-source="post: 450958" data-attributes="member: 3225"><p>Ang ditt sparande i swedbank robur.... du kan istället för att sälja och sen köpa annan fond göra ett byte om den fonden du vill ha finns i Swedbanks utbud (om det är där du har din fond).</p><p>Det var samma för mig, sparade 300 i månaden i ips i början av 00 talet, slutade spara sen (då fanns det ca 42 000 kr i fonden), tittade igen under pandemin och då hade det gått upp till 140 k och idag är det upp i 250 k. Så viktigt att börja spara tidigt!</p><p>När du väljer fond så kolla inte bara på vad den kostar utan även på hur den har presterat. Man kan ju få bättre avkastning i en dyrare fond.</p><p></p><p>ang ditt nya sparande så antar jag att du har Avanza och där är det bara att öppna ett isk och välja och vraka bland fonder. Avanza har en hel del billiga fonder</p><p></p><p>Det allmänna rådet är att man inte ska börja spara förrän man har betalat sina skulder. Men jag har valt att inte vänta tills dess för efter 14 år med skulder så kräks jag ärligt talat på alla lån och krediter och att i oändlighet bara betala skulder och aldrig ha en krona! Så jag har börjat spara i både fondrobot och Avanza, även om jag fortsätter extra amortera på skulder!!! Men det känns så bra att ha sparade pengar!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Myra, post: 450958, member: 3225"] Ang ditt sparande i swedbank robur.... du kan istället för att sälja och sen köpa annan fond göra ett byte om den fonden du vill ha finns i Swedbanks utbud (om det är där du har din fond). Det var samma för mig, sparade 300 i månaden i ips i början av 00 talet, slutade spara sen (då fanns det ca 42 000 kr i fonden), tittade igen under pandemin och då hade det gått upp till 140 k och idag är det upp i 250 k. Så viktigt att börja spara tidigt! När du väljer fond så kolla inte bara på vad den kostar utan även på hur den har presterat. Man kan ju få bättre avkastning i en dyrare fond. ang ditt nya sparande så antar jag att du har Avanza och där är det bara att öppna ett isk och välja och vraka bland fonder. Avanza har en hel del billiga fonder Det allmänna rådet är att man inte ska börja spara förrän man har betalat sina skulder. Men jag har valt att inte vänta tills dess för efter 14 år med skulder så kräks jag ärligt talat på alla lån och krediter och att i oändlighet bara betala skulder och aldrig ha en krona! Så jag har börjat spara i både fondrobot och Avanza, även om jag fortsätter extra amortera på skulder!!! Men det känns så bra att ha sparade pengar! [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Pensions-stress (kom gärna med råd)
Topp