Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Pengarnu.se påminnelse/inkasso

Pengarnu.se fick nyss en påminnelse på sms, hade missat det totalt! Skickar de även påminnelse med post? Inkasso, har de det själva?

De har eget inkasso men det är mycket svårt att få jag lyckades till slut efter att ha mailat dem flera gånger och förklarat att jag verkligen ville bli av med min skuld då jag hade förlängt månad efter månad. Vet inte om det är enklare eller svårare att få en avbetalningsplan hos dem när man har förlängt tidigare eller om man ska betala hela skulden. Jag var tack och lov aldrig sen med mina förlängningsavgifter vilket de kunde se och uppfattade som positivt. Kanske kan de ha överseende med att du varit sen denna gång och ge dig en avbetalningsplan Lycka till.

Du menar att set var svårt att få avbetalningsplan på inkasso? Jag har 10 dagar på mig tills inkasso, kanske löser jag det tills dess....vet du om påminnelser även skickas per post?

Jag fick avbetalningsplan direkt hos Pengarnu inte hos deras inkasso som ligger under Atir finans som vad man kan läsa här på forumet är svåra att ha och göra med. De vill gärna skicka till Kronofogden. Mitt råd är att försöka kontakta Pengarnu först och se om de kan hjälpa dig du kan nå dem på 08-400 20 880 mellan 16.00-20.00 måndag till fredag eller maila dem på kundtjanst@pengarnu.se. Påminnelsefaktura vet jag inget om

Påminnelsen kommer på samma sätt som den ursprungliga fakturan. Har du begärt faktura via mail så kommer även påminnelsen via mail resp. om du begärt fakturan via brev så kommer även påminnelsen via brev.

Har de börjat med avbetalningar? Så j-a bra om det stämmer :)

Det är inget de satt i system med avbetalning jag fick böna o att be länge via mail. Var i kontakt med 2 olika personer hos deras kundtjänst då mitt mail gick till båda, den första sa nej men den andra gick med på det så då fortsatte jag och maila den personen. Så ett gott råd är att vara ihärdig
vet dock inte hur de reagerar om man ringer då jag bara haft mail kontakt med dem. Istället för att jag förlänger via sms så betalar jag in på deras bankgiro varje månad som en delbetalning på skulden. Men prova om du är intresserad.

Det är inget de satt i system med avbetalning jag fick böna o att be länge via mail. Var i kontakt med 2 olika personer hos deras kundtjänst då mitt mail gick till båda, den första sa nej men den andra gick med på det så då fortsatte jag och maila den personen. Så ett gott råd är att vara ihärdig
vet dock inte hur de reagerar om man ringer då jag bara haft mail kontakt med dem. Istället för att jag förlänger via sms så betalar jag in på deras bankgiro varje månad som en delbetalning på skulden. Men prova om du är intresserad.

Hur många gånger fick du dela upp planen på?

Jag fick dela på 5 gånger de sade att de endast medgett fyra tidigare så jag hade tur.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp