Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Pengar och relationer

Hej fina ni, vill bara gråta ur mig några sekunder. Jag har själv varit på botten ekonomiskt och nu när jag står skapligt stabilt förstår man ju alla andra som är i samma sits man var då. Jag träffade K, en intensiv vänskap från dag 1 som ganska snabbt inpå blev min bästa vän. En hundring hit, 200 dit, barnen är hungriga, alla varningslampor tända men ett hjärta och en medmänsklighet som tog över förståndet. Idag skyldig mig ca 5000:-, inga större pengar. Så är jag förtvivlad en dag och behöver min ”bästis” en dag, allt som behövdes hade varit en kram, en klapp på huvudet och ett ”det ordnar sig”. Istället kommer K infarandes i mitt hem, gapar och skriker hur fan jag har mage att störa när jag vet att K har barn (bad inte ens K att komma), och att K hoppas att jag en dag blir så deprimerad att jag tar livet av mig...

gullig kompis där man tydligen behöver boka tid fast jag har släppt precis allt när K har behövt hjälp. Jag har ätit nudlar i veckor för att K har lånat mina sista pengar för att barnen ska ha mat

har fått några hundralappar tillbaka stötvis så hen betalar ändå. Men nu börjar den riktiga kampen för jag vill bara få det klart. Hade det varit en femhundring hade jag skitit i det men detta är lite för mycket.

aldrig mer pengar in i relationer, mitt hetaste tips

Men oj!! Det där låter som en ”vän” som bör få en enkelbiljett ur ditt liv. Otacksamt och elakt rent av!

Relationer och pengar kan vara en dålig kombo, men man vill ju samtidigt ställa upp i den mån man kan och framförallt i hopp om att man kan få tillbaka åtminstone lite stöd i gengäld.

Kram!!

Men oj!! Det där låter som en ”vän” som bör få en enkelbiljett ur ditt liv. Otacksamt och elakt rent av!

Relationer och pengar kan vara en dålig kombo, men man vill ju samtidigt ställa upp i den mån man kan och framförallt i hopp om att man kan få tillbaka åtminstone lite stöd i gengäld.

Kram!!
Tack goa för dina fina ord. Som du skriver, ett rötägg ska inte få mig att tappa tron i alla goda människor, och jag ska fortsätta hjälpa människor om jag kan. Stor kram och tack igen

Tack goa för dina fina ord. Som du skriver, ett rötägg ska inte få mig att tappa tron i alla goda människor, och jag ska fortsätta hjälpa människor om jag kan. Stor kram och tack igen
Exakt så! Det finns faktiskt de med ryggrad och ett hjärta på rätt plats som uppskattar och som vill ge tillbaka, om så ”bara” genom en kram. Du är en sann medmänniska du! <3

Tråkigt att höra, hoppas du är stark och lyckas hålla dig ifrån den där relationen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp