Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Pengar från olycksfall

Jag har gjort illa armen och fått operera mig. Jag blir sjukskriven i 4 månader. Har sökt ersättning från Folksam. Min fråga är helt enkelt ni som varit med om olycksfall och fått ersättning för sveda och värk osv. Vad för summor pratar vi om då? Har hört väldigt olika. Vissa har inte fått ersättning då vissa försäkringsbolag använder ”planerat lyft” som ursäkt.

Jag har gjort illa armen och fått operera mig. Jag blir sjukskriven i 4 månader. Har sökt ersättning från Folksam. Min fråga är helt enkelt ni som varit med om olycksfall och fått ersättning för sveda och värk osv. Vad för summor pratar vi om då? Har hört väldigt olika. Vissa har inte fått ersättning då vissa försäkringsbolag använder ”planerat lyft” som ursäkt.
Är det inte rimligen försäkringsbolaget som kan svara på det här? Skiljer sig en del har jag förstått beroende på bolag och omfattning

Är det inte rimligen försäkringsbolaget som kan svara på det här? Skiljer sig en del har jag förstått beroende på bolag och omfattning
Ja absolut. Jag är bara nyfiken och höra hur mycket andra har fått för andra skador.

Det är väldigt beroende på.

Du skriver "osv" om man säger som så här, en basic olycksfallsförsäkring har man medicinsk invaliditet som bedöms till 1.000.000 kronor. Där bedömer en läkare din medicinska nedsatthet beroende på hur allvarlig olyckan är. I ditt fall så bör du inte ha några bestående men, om du skulle få det är det kanske tal om 1 till 3% och då får du helt enkelt 1 till 3% utav 1.000.000

Det du får är således transport till och från sjukhuset, förstahjälp ersättning, eventuella läkemedel, sjukhusvård. Sveda och värk är ganska knepigt och skiljer ifrån bolag till bolag. Du har Folksam och där gäller följande : https://www.folksam.se/forsakringar/olycksfallsforsakring klicka på VIllkor olycksfall 2023.

Jag fick 6000 när jag bröt handleden på jobbet, i efterhand tog jag hjälp av insurello. Vilket va dumt av mig för dem tog ju en stor del av pengarna men tror jag fick ut 18 tusen där. 1% nedsatt funktion i handleden.

Okej. Jag fick svar nu, 5600kr. Slet av en sena och sjukskriven i 4 månader. Jag tyckte det var väldigt lite.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp