Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Payex till krono? Vad kommer hända.

Hej!

Har en faktura som jag missade betala i slutet av Oktober. Dom skickade inkassokrav 16/11 och sa att om jag inte betalar inom 10 dagar så skickas det till Kronofogden.

Jag har svårt att betala den på den tiden och undrar vad som händer om jag betalar när jag får lön den 31a Nov?

Kommer jag få missbrukad kredit? Betalningsanmärkning tar väll ganska lång tid?

Blir lite orolig.

Mvh H

Har du ringt och frågat om du kan dela betalningen?

Du behöver inte vara orolig för betalningsanmärkning för du kommer hinna betala innan.
Men om hinner få föreläggande fr Kf så kan du vänta med att skicka in/signera tills du får påminnelsen. Då har du redan hunnit betala skulden, så det är ingen fara.

Du behöver inte vara orolig för betalningsanmärkning för du kommer hinna betala innan.
Men om hinner få föreläggande fr Kf så kan du vänta med att skicka in/signera tills du får påminnelsen. Då har du redan hunnit betala skulden, så det är ingen fara.
Nej jag har inte tänkt på att ringa. Får göra det imorgon. Ja det hela hade ju varit nice att inte skicka till kronofogden över huvudtaget. Får jag notering på missbrukad kredit och kan det påverka andra lån jag redan har?

Så dumt när det är såpass liten skuld igentligen..

Nej jag har inte tänkt på att ringa. Får göra det imorgon. Ja det hela hade ju varit nice att inte skicka till kronofogden över huvudtaget. Får jag notering på missbrukad kredit och kan det påverka andra lån jag redan har?

Så dumt när det är såpass liten skuld igentligen..
Om du skulle fått misskött kredit då hade du redan fått det är skulden lämnades över till inkasso.
Vad är det för skuld?
Du kan ringa imorgon och fråga om du kan dela betalningen annars betalar du den 31/11 när du fått din lön och det kommer inte hända ngt om du inte skriver på brevet fr Kf när du får det.

Om du skulle fått misskött kredit då hade du redan fått det är skulden lämnades över till inkasso.
Vad är det för skuld?
Du kan ringa imorgon och fråga om du kan dela betalningen annars betalar du den 31/11 när du fått din lön och det kommer inte hända ngt om du inte skriver på brevet fr Kf när du får det.
Det är Swedbank Pay! Skulle betalas i slutet av November så tycker dom är ganska snabba på att skicka till KF :/

Det är Swedbank Pay! Skulle betalas i slutet av November så tycker dom är ganska snabba på att skicka till KF :/
Ok, har du frågat om du har fått misskött kredit?
Mitt tips är ring PayEx imorgon och fråga både om misskött kredit och dela betalningen.
Och godkänner de inte delad betalning så hinner du betala slutet av månaden.

Ok, har du frågat om du har fått misskött kredit?
Mitt tips är ring PayEx imorgon och fråga både om misskött kredit och dela betalningen.
Och godkänner de inte delad betalning så hinner du betala slutet av månaden.
Påverkar misskött kredit andra lån/kredit som jag redan har? Kan de stänga av dom?

Påverkar misskött kredit andra lån/kredit som jag redan har? Kan de stänga av dom?
Det som jag var med om att när jag fick misskött kredit och missbrukat konto så var det Svea t ex som spärrade en kredit jag hade hos dem. Men jag ringde och frågade varför de hade gjort det (det var pga anmärkningarna sa dem) och att jag skött min kredit hos dem så tog de upp det med sin kreditgrupp och öppnade krediten sen. Så det kan ha påverkan på krediter eller kreditkort men lån man redan har tror jag inte påverkas.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp