Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Panik, skam och självmordstankar. Utmätning och hembesök process?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="patyaha" data-source="post: 387007" data-attributes="member: 8828"><p>Hej,</p><p>Jag har aldrig tidigare haft med KF eller inkasso att göra men befinner mig just nu där tyvärr. Mår så fruktansvärt dåligt och gråter dagligen. Skammen är bortom vad ord kan förklara och jag är så oroad för den dagen min arbetsgivare får veta detta. Jag har åtminstone precis kommit ur det värsta suicida stadiet som jag varit i en längre tid pga min ekonomiska situation. Jag är dock bipolär men har precis börjat äta medicin. Det jag känner störst stress över just nu (utöver att arbetsgivaren ska få veta) är processen hos KF som jag hoppas att någon här kan hjälpa mig att förstå och således bidra med lite lugn.</p><p></p><p>Jag har under gårdagen pratat med ett inkassobolag som jag har en skuld hos för att försöka förhandla om en avbetalningsplan, men tyvärr var deras erbjudande omöjligt för mig att ha råd med. De meddelade att skulden därmed kommer att gå till KF under nästa vecka. <strong>Dem sa även att om jag skriver under delgivningen snabbt och sedan kontaktar dem så kan jag få en annan avbetalningsplan?</strong> Stämmer detta verkligen? Innebär det isåfall att skulden inte går till utmätning?</p><p></p><p><strong>Det jag undrar är även; </strong></p><p>- Hur ser processen ut nu med tidsaspekt?</p><p>- Hur lång tid tar det innan det bestäms om utmätning?</p><p>- Hur lång tid tar det innan arbetsgivaren får reda på det här?</p><p>- Gör KF alltid hembesök? Får man isåfall veta innan om/när dem kommer?</p><p></p><p>Värt att nämna är kanske att jag bor i en hyresrätt och äger inget fordon, ingen fastighet, aktier eller egentligen något annat stort av värde. Jag har dock min dator, kamera och ett musikinstrument.</p><p></p><p><strong>Något som bekymrar mig är att jag i januari ska åka utomlands för studier i 3 månader och hade planerat att hyra ut min lägenhet under den tiden.</strong> Jag vill inte utsätta någon oskyldig stackare för ett hembesök av kronofogden som inte ens rör denne och jag vill såklart inte heller att dem bryter upp min dörr för att ingen är hemma om jag inte hyr ut den och istället låter den ”stå tom”.</p><p></p><p>Har såklart läst så mycket jag kan på KFs hemsida men just när det kommer till tidsaspekt i de olika stegen samt hembesök så känner jag mig inte klokare.</p><p></p><p>Är djupt tacksam för all hjälp jag kan få!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="patyaha, post: 387007, member: 8828"] Hej, Jag har aldrig tidigare haft med KF eller inkasso att göra men befinner mig just nu där tyvärr. Mår så fruktansvärt dåligt och gråter dagligen. Skammen är bortom vad ord kan förklara och jag är så oroad för den dagen min arbetsgivare får veta detta. Jag har åtminstone precis kommit ur det värsta suicida stadiet som jag varit i en längre tid pga min ekonomiska situation. Jag är dock bipolär men har precis börjat äta medicin. Det jag känner störst stress över just nu (utöver att arbetsgivaren ska få veta) är processen hos KF som jag hoppas att någon här kan hjälpa mig att förstå och således bidra med lite lugn. Jag har under gårdagen pratat med ett inkassobolag som jag har en skuld hos för att försöka förhandla om en avbetalningsplan, men tyvärr var deras erbjudande omöjligt för mig att ha råd med. De meddelade att skulden därmed kommer att gå till KF under nästa vecka. [B]Dem sa även att om jag skriver under delgivningen snabbt och sedan kontaktar dem så kan jag få en annan avbetalningsplan?[/B] Stämmer detta verkligen? Innebär det isåfall att skulden inte går till utmätning? [B]Det jag undrar är även; [/B] - Hur ser processen ut nu med tidsaspekt? - Hur lång tid tar det innan det bestäms om utmätning? - Hur lång tid tar det innan arbetsgivaren får reda på det här? - Gör KF alltid hembesök? Får man isåfall veta innan om/när dem kommer? Värt att nämna är kanske att jag bor i en hyresrätt och äger inget fordon, ingen fastighet, aktier eller egentligen något annat stort av värde. Jag har dock min dator, kamera och ett musikinstrument. [B]Något som bekymrar mig är att jag i januari ska åka utomlands för studier i 3 månader och hade planerat att hyra ut min lägenhet under den tiden.[/B] Jag vill inte utsätta någon oskyldig stackare för ett hembesök av kronofogden som inte ens rör denne och jag vill såklart inte heller att dem bryter upp min dörr för att ingen är hemma om jag inte hyr ut den och istället låter den ”stå tom”. Har såklart läst så mycket jag kan på KFs hemsida men just när det kommer till tidsaspekt i de olika stegen samt hembesök så känner jag mig inte klokare. Är djupt tacksam för all hjälp jag kan få! [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Panik, skam och självmordstankar. Utmätning och hembesök process?
Topp