Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Panik-kronofogden
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="stepbystep" data-source="post: 136384" data-attributes="member: 4283"><p>Som Ny2018 skriver så utmätning då går kf in och tar pengar av lönen eller ja den inkomsten man har, är inte tidsbestämd utan fortgår. Har man stora skulder så kan ja utmätningen vara livet ut speciellt med tanke på hiskeliga räntor. Det dras varje månad året om, viss del av semesterersättningen kan dom tydligen ta. Fördelen om man säger så med löneutmätning så kan du ansöka om att få behålla lite av utmätningen om du behöver laga tänder, nya glasögon ect</p><p>Det finns två utmätningar....ena där dom tar en maxsumma och resten får du behålla och här kan du jobba extra och får behålla det.</p><p>Andra utmätningen får du en summa att behålla och allt över dras så här spelar ingen roll om du jobbar extra för du tjänar inget på det, blir du sjuk så märker du inte av det så sett för du får ändå samma summa att behålla osv</p><p>Andra utmätningen fick min man, jag fick första</p><p>Dom tar skattepengarna om du får tillbaka efter deklaration.</p><p></p><p>Skuldsanering då betalar du det KF räknat ut själv varje månad till KF.</p><p>Men du har två betalningsfria månader som är juni och december.</p><p>Dock kan man inte söka extra för glasögon, tandläkare osv för du får behålla en buffertpeng utöver förbehållsbeloppet.</p><p>Du får behålla skattepengarna om du får tillbaka efter deklaration ( dock ej under inledande men efter fastslagande. Kan ske att första året har en del fått betala in det själva till KF men då står det med i betalplanen. Vi får behålla allt )</p><p>Under 5 år är skuldsaneringen sen är du helt skuldfri för dom skulder som uppstog innan inledande skuldsanering ( undantag huslån om man skött dom och får behålla huset )</p><p>Betalplanen under saneringen är mellan 3-5 år och kan i vissa fall ( som jag fick ) vara 0 kr.</p><p></p><p>Under både utmätning och sanering får du behålla för hyra/huslånen, el, vatten/sopor, fackavgift, dagisplats om det finns, en mindre summa för mediciner, resor till jobb bla</p><p></p><p>Under skuldsanering får du dessutom utöver ovan behålla en buffert peng som är ca mellan 500-1200 kr per månad och person</p><p></p><p>Semesterpengen under utmätning ja...har man tur får man behålla den helt...har man otur kan dom ta en del av den tyvärr...för min man ville dom ta en del därav samtalet till KF hans chef gjorde...det slutade med att ärligt så delade min man upp sin semester då och tog inte sammanhängande utan 1 vecka i månaden typ. </p><p>Kanske fel ja men samtidigt så krånglade dom med hur mycket dom skulle ta hela tiden och blev fel ofta nr dom räknade ut så vi fick inte ut hela förbehållsbeloppet kom vi på efter ett tag...dom tog för mycket....när vi var i den sitsen när allt brakade då så tänkte man inte först på det men när allt började lugna sig, vi fick besked att få behålla huset osv så tog vi tag i det när vi fattade vi fick flera tusen för lite varje månad att behålla. Så gäller speciellt om man har flera jobb som mig och maken att verkligen syna deras uträkningar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="stepbystep, post: 136384, member: 4283"] Som Ny2018 skriver så utmätning då går kf in och tar pengar av lönen eller ja den inkomsten man har, är inte tidsbestämd utan fortgår. Har man stora skulder så kan ja utmätningen vara livet ut speciellt med tanke på hiskeliga räntor. Det dras varje månad året om, viss del av semesterersättningen kan dom tydligen ta. Fördelen om man säger så med löneutmätning så kan du ansöka om att få behålla lite av utmätningen om du behöver laga tänder, nya glasögon ect Det finns två utmätningar....ena där dom tar en maxsumma och resten får du behålla och här kan du jobba extra och får behålla det. Andra utmätningen får du en summa att behålla och allt över dras så här spelar ingen roll om du jobbar extra för du tjänar inget på det, blir du sjuk så märker du inte av det så sett för du får ändå samma summa att behålla osv Andra utmätningen fick min man, jag fick första Dom tar skattepengarna om du får tillbaka efter deklaration. Skuldsanering då betalar du det KF räknat ut själv varje månad till KF. Men du har två betalningsfria månader som är juni och december. Dock kan man inte söka extra för glasögon, tandläkare osv för du får behålla en buffertpeng utöver förbehållsbeloppet. Du får behålla skattepengarna om du får tillbaka efter deklaration ( dock ej under inledande men efter fastslagande. Kan ske att första året har en del fått betala in det själva till KF men då står det med i betalplanen. Vi får behålla allt ) Under 5 år är skuldsaneringen sen är du helt skuldfri för dom skulder som uppstog innan inledande skuldsanering ( undantag huslån om man skött dom och får behålla huset ) Betalplanen under saneringen är mellan 3-5 år och kan i vissa fall ( som jag fick ) vara 0 kr. Under både utmätning och sanering får du behålla för hyra/huslånen, el, vatten/sopor, fackavgift, dagisplats om det finns, en mindre summa för mediciner, resor till jobb bla Under skuldsanering får du dessutom utöver ovan behålla en buffert peng som är ca mellan 500-1200 kr per månad och person Semesterpengen under utmätning ja...har man tur får man behålla den helt...har man otur kan dom ta en del av den tyvärr...för min man ville dom ta en del därav samtalet till KF hans chef gjorde...det slutade med att ärligt så delade min man upp sin semester då och tog inte sammanhängande utan 1 vecka i månaden typ. Kanske fel ja men samtidigt så krånglade dom med hur mycket dom skulle ta hela tiden och blev fel ofta nr dom räknade ut så vi fick inte ut hela förbehållsbeloppet kom vi på efter ett tag...dom tog för mycket....när vi var i den sitsen när allt brakade då så tänkte man inte först på det men när allt började lugna sig, vi fick besked att få behålla huset osv så tog vi tag i det när vi fattade vi fick flera tusen för lite varje månad att behålla. Så gäller speciellt om man har flera jobb som mig och maken att verkligen syna deras uträkningar. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Panik-kronofogden
Topp