- Meddelanden
- 27
- Mottagna reaktioner
- 7
- Poäng
- 26
Har som många andra beslutat mig för att släppa allt till kronofogden sen två månader tillbaka. Har nu hamnat i ett dilemma bor för närvarande i en liten lägenhet på 37kv och har chansen att söka en större lägenhet på på allt mellan 60-80kv. Jag vet ju om att jag måste ta chansen nu för om typ 1 månad när skulderna som hamnat hos inkasso när kronofogden så är jag körd kommer inte kunna söka en lägenhet på flera år med betalningsanmärkning. Men jag planerar ju samtidigt för att söka skuldsanering I framtiden. Kommer kronofogden under några som helst omständigheter godkänna en skuldsanering för mig som bor själv i en lägenhet för 10-11000:- ? Dom mindre lägenheterna på 50-55kv är det alldeles för många före i kön så där hamnar jag alltid på plats 25-28 så det är inte ens lönt. Dom lite dyrare för hamnar jag på plats 1-3 vad gör man i en sådan situation? Kan ej bo kvar i min nuvarande då den är uppsagd och jag kommer flytta ut i slutet på året. Vad hade ni gjort I denna situation? Vad är en skälig hyra för en ensamstående?
Mycket tacksam för alla svar
Mycket tacksam för alla svar