Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Påminnelse från KFM trots att man betalat?!

Jag fick ett brev (pappers) från Kronofogden igår att jag inte följt betalningsplanen och att de kan behöva avslå ansökan om skuldsanering. (Jag har ett preliminärt beslut).

Men, jag har ju betalat, 6 dagar innan förfallodatum. Nu tre veckor senare får jag påminnelse.

Har någon annan råkat ut för det här? Vad händer då?

Jag har mejlat kontaktadressen på KFM och min handläggare med kopia på påminnelsen och screenshot på den (utförda) betalningen i bankappen.

Nu gör du mig nervös. Jag har med betalat tidigare än förfallodatum. Tror jag gjorde det 10 dagar för tidigt i januari

Mest troligt så har du antingen skrivit fel ocrnummer, eller betalt fel summa…

man får naturligtvis ingen påminnelse för att man betalar ”för tidigt” jag betalar alltid 5-10 dagar innan förfallodatum…

Jag fick ett brev (pappers) från Kronofogden igår att jag inte följt betalningsplanen och att de kan behöva avslå ansökan om skuldsanering. (Jag har ett preliminärt beslut).

Men, jag har ju betalat, 6 dagar innan förfallodatum. Nu tre veckor senare får jag påminnelse.

Jag har mejlat kontaktadressen på KFM och min handläggare med kopia på påminnelsen och screenshot på den (utförda) betalningen i bankappen.
Ring upp KFM och red ut det så snart som möjligt! det är inte värt att riskera skuldsaneringen om det nu bara skett något litet misstag..

Kolla så du har angett rätt ocr-nr. Behövs ju bara en siffra fel. Samma gällande summan du betalar in. En krona för lite o du får påminnelse.

Jag har kollar allt utan att överdriva, minst 10 gånger. Jämfört med ursprungliga beslutet, påminnelsen, OCR, summa och bankgiro stämmer. Inte en siffra skiljer.

Jag ringer imorgon direkt och frågar vad som står på.

Och i påminnelsen så står det också att hela beloppet saknas…

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp